איך נראית עקיצה של פשפש המיטה

איך נראית עקיצת של פשפש המיטה? איך מזהים עקיצות כאלה? וכיצד מטפלים במצב? נשיכות של פשפשים הן לא דבר מסוכן בדרך כלל, אבל הן בטח לא נעימות. מי שלא יטפל בהן עלול לסבול מעור מגרד ואפילו משלפוחיות, וגם מאורח חיים פחות איכותי. במאמר זה נתמקד בשאלות ותשובות בנושא פשפשים ושאר בעיות מזיקים…

 

צריכים שירותי הדברת של פשפש המיטה בכל מקום בארץ? הגעתם לחברה המקצועית ביותר בתחום!
כל שירותי ההדברה תחת קורת גג אחת עם המדברים המקצועיים והאיכותיים ביותר ✅
שימוש בציוד איכותי ומתקדם ✅
מחירים הוגנים – הנחות מיוחדות ✅
שירות מקצועי ומהיר ✅
שירות בכל רחבי הארץ ✅

עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ להפטר מהפשפשים לתמיד!

 

לשמיעה של כל המאמר לנוחיותכם הקליקו על הכפתור ההפעלה.

מה צריך לדעת על עקיצות פשפשים?

עקיצות כאלה נראות כמו פריחה בעור, או אדמומיות, והן לעיתים יופיעו כפצעים עגולים או מקווקוים שיש בתוכם כהות מסוימת ואדומה יותר. העקיצות קורות בדרך כלל בשעות הערב או בלילה, זמן בו יונקים כמו בני אדם ובעלי חיים – ישנים. לעיתים תשימו לב כי העור שלכם מגרד, ולעיתים תראו דם על מצעים. אם אתם חדי עין, תוכלו לזהות את הפשפשים הקטנטנים כשהם קופצים ממקום למקום.

חשוב לדעת כי עקיצות חולפות בדרך כלל מאליהן, ולרוב תגובת העור לעקיצות פשפש היא קלה. לעיתים נדירות יכולה להיות תגובה אלרגית חמורה יותר הכוללת גירודים, שלפוחיות או ייבוש של העור בשל הנשיכות.

נשיכות של פשפשים, שאינן מטופלות עלולות  לגרום לפריחות בעור ואפילו לאלרגיה. לעיתים הן גם יציקו ויגרמו לחוסר שינה. לכן חשוב לבצע הדברה מתאימה או לנקות את האזור שבו יש פשפשים, וגם לחטא אותו באמצעות שטיפה של המרחב במים מהולים באקונומיקה, ושאיבה של מערכות ישיבה ושטיחים עם שואב אבק עוצמתי.

 

איך נראית עקיצה של פשפש המיטה
איך נראית עקיצה של פשפש המיטה?

איך מזהים עקיצת פשפש?

רבים רוצים לדעת איך נראית עקיצה של פשפש המיטה. עקיצות כאלה מופיעות על העור בצורת אדמומיות, לעתים קרובות עם כתם אדום כהה יותר במרכז העקיצה. כמו כן תרגישו גירוד בעור או עקיצות בגוף כשאתם ישנים. עקיצות פשפשים נראות כמו קו גס או עיגולים בדוגמת אשכול ענבים. לרוב העקיצות מופיעות על הפנים, הצוואר, הזרועות והידיים. יש מקרים בהם תמצאו סימנים של דם על הבגדים שלכם או על הצדדים של המזרן.

האם עקיצות פשפשים מסוכנות?

לא. מדובר בעקיצות שחולפות מאליהן. אם עדיין ישנה אדמומיות, כדאי לבדוק איך נעשה טיפול בעקיצות של פשפשים.

איך אני יכול לדעת אם יש לי פשפשים?

אם אתם רוצים לדעת אם יש פשפשים, כדאי לשים לב לכמה סימני זיהוי:

  • כתמי דם על הסדינים או על הציפית של השמיכה ועל הכרית.
  • כתמים כהים או חלודים של צואת פשפשים על סדינים ומזרנים, כלי מיטה וקירות.
  • כתמי צואה של פשפשים.
  • קליפות ביצים או קשקשי ביצים באזורים בהם מסתתרים פשפשים.
  • ריח רע באופן כללי במרחב.
  • חיות בית מתגרדות הן סימן לפשפשים.
  • זיהוי של יצורים קטנים ומכונפים שקופצים ממקום למקום.

איפה פשפשי מיטה נמצאים?

פשפשים הם בעלי צבע חום-אדמדם וגודלם נמדד במילימטרים. לכן לא קל לזהות אותם. פשפשים לא אוהבים להסתובב סתם כך, והם לרוב נצמדים לאזור אחד. הם גם צריכים לאכול משמע: למצוץ דם מיונקים, אז יתחילו לנשוך בני אדם ובעלי חיים.

במקרים כאלה יש לבדוק איך מזהים עקיצות פשפשים, וגם לבדוק איך מטפלים בעקיצות פשפשים. כיום יש המון מידע ברשת אודות טיפולים באמצעות תרופות ומשחות וגם בנוגע לטיפול באמצעות חומרים טבעיים שכל אחד יכול למצוא בביתו.

מה הגורם העיקרי לפשפש המיטה?

אחד הגורמים לפשפשים הוא לחות, חוסר אוורור, פריטים לחים והזנחה של מרחב או של בעלי חיים. חרקים כאלה יכולים להגיע מאזורים נגועים אחרים, כמו מהגינה או מבעל חיים ואפילו משקית בגדים שקיבלתם או מרהיטים משומשים.

פשפשים יכולים “לתפוס טרמפ” עם מזוודות שהבאתם ממרחב אחר, הם יכולים לחיות בתוך ארנקים ישנים או בתיקי גב שלא היו בשימוש זמן רב, וגם בפריטים אחרים המונחים על משטחים לחים, לא מאווררים, כמו כאלה שהיו זמן רב בבוידעם או בתוך ארונות.

האם פשפשים גדולים מספיק כדי שנוכל לראות אותם?

פשפשים בוגרים אכן נראים לעין האנושית – אם כי ייתכן שחלקנו יצטרכו להרכיב משקפיים, או לבחון אותם עם זכוכית מגדלת. פשפשים הם בגודל של חרצן תפוח, וגודלם נע על 5 עד 7 מילימטרים, אבל הם מאד חמקמקים, לכן לא קל לראות אותם.

לאן נמשכים המזיקים האלה?

פשפשים נמשכים אל בדים לחים, כמו מרבצים של בעלי חיים או אל ערמות כביסה.

הם נמצאים במזרנים ומיטות בספות ושטיחים.

פשפשים מגיעים אל לחות ומקורות מים עומדים.

מזיקים אלה מגיעים אל מקומות שיש בהם יונקים כמו למשל אל כלב, חתול, ולבסוף אל בני אדם.

מה זה ביצים של פשפשים?

אם אתם כבר יודעים איך נראה עקיצת פשפש וספגתם לא מעט כאלה, ייתכן כי התחילה דגירה של החרק באזור מה שיוביל לביצי פשפשים. מדובר על ביצים מזעריות שלא תוכלו לראות, הן לבנות ובעובי של מילימטר אחד בלבד.

נקבת הפשפש מטילה 1-7 ביצים ביום, לכן חשוב ברגע שאתם חושדים שהמזיקים האלה נמצאים במרחב שלכם, להתקשר למדביר מקצועי.

חברות הדברה מקצועיות יכולים לסייע לכם לזהות את המצב ולהבין האם יש פשפשים בבית, וגם לבחון את האזור ולהבין איפה המזיקים נמצאים, כמו למשל  בצדי המזרון, בין כפלי ריפודים ברהיטים, במכשירי חשמל, בקירות ובחפצים שונים שיש במרחב שלכם.

כיצד מוצרים חברת הדברה טובה?

כדי לבחור במומחים בהדברת פשפשים, בחרו חברת הדברה טובה ואיכותית שקיבלתם אודותיה המלצות.

שימו לב שהמדביר מבצע הדברה לא רק במזרון, אלא בכל מקום אפשרי בחדר, כולל בחריצים בקירות, מסגרות של תמונות, שקעי חשמל ועוד…

בחרו חברה הדברה שיכולה לעזור לכם לאבחן את המצב ולהבין מהיכן נכנסים הפשפשים למרחב וכיצד לטפל במצב בהתאם לצרכים שלכם, כמו למשל הדברה באמצעות קיטור או הדברה ירוקה או כל סוג אחר של הדברה.

שימו לב כי ההדברה נעשית בצורה בטוחה עם הצמדות לכל כללי הבטיחות ותווי התקן של משרד הבריאות.

וודאו כי ההדברה נעשית גם בחריצים בקירות או ברהיטי עץ, וכי אתם מקבלים ייעוץ בנוגע לשימור המרחב נקי ממזיקים.

איך נפטרים מפשפש המיטה לאחר הדברה מקצועית?

לאחר ריסוס המרחב והדברת המקומות שיש בהם פשפשים, שטפו מצעים ובגדים במים חמים למשך חצי שעה בתכנית הרתחה. לאחר מכן הכניסו אותם למייבש על דרגת החום הגבוהה ביותר למשך חצי שעה.

השתמשו בשואב אבק לפחות שבוע ושאבו את כל המרחב. כדאי לנקות שטיחים ומזרנים באמצעות מכונת קיטור ולבדוק איזה רהיטים דורשים ניקוי וחיטוי.

שימו לב שחברת ההדברה מקצועית מציעה לכם אחריות לשנה לפחות, כך שאם הבעיה תחזור על עצמה – תוכלו לקרוא למדביר לטיפול נוסף במצב. בהצלחה!

קצת על החברה שלנו ועל כותב המדריך הזה:

נבו נדב - מהמרכז להדברת פשפש המיטה

נבו נדב - מהמרכז להדברת פשפש המיטה

המרכז להדברת פשפש המיטה כולל צוות של מדבירים ותיקים ובעל ניסיון רב בענף ההדברה. אנחנו הקמנו את החברה במטרה אחת – לספק לקהל הלקוחות שלנו שירותי הדברה איכותיים ומקצועיים לחיסול פשפשים אחת לתמיד. אנו מספקים את כל סוגי ההדברות הדברה ירוקה וטבעית, הדברה כימית הדברה בקיטור כאשר המטרה העיקרית שלנו היא תוצאות אמיתיות בשטח.
ענף ההדברות זה עולם ומלואו אצלנו שירות אישי הוא מעל הכל!

שאלות נפוצות

יש להתייעץ עם רופא כמה שיותר מהר ולטפל בבעיה כמה שיותר מהר!
לפשפשי המיטה יש רק סוג אחד של עקיצה אך היא יכולה להיראות אחרת מבן לבן אדם לבן אדם בהתאם לתגובה של העור של הבן אדם.
הגודל של עקיצת פשפש היא בערך כ3 ס”מ כאשר מסביבה לרוב יהיה עוד חלק של עוד 3 ס”מ של אדמומיות ואולי נפיחות גם במקרים חומרים יותר.
תוכן עניינים

מדריכים נוספים שעשויים לעניין אותכם:

עקיצות פשפשים

עקיצות פשפשים

מבחינת מינוח נכון, פשפשים הינם מוצצי דם המשתמשים בצינור בצורת חדק בכדי לחדור מתחת לעור של בעל החיים או האדם ולמצוץ דם. הדקירה לצורך מציצת

קרא עוד »
איך להיפטר מפשפשים בבית
עקיצות פשפשים

איך להיפטר מפשפשים בבית

אחד המזיקים מהם הכי קשה להיפטר הוא פשפש המיטה. ברגע שנכנסים פשפשים אל הבית קשה מאד להיפטר מהם. לכן, השאלה איך להיפטר מפשפשים בבית מעסיקה

קרא עוד »
משחה נגד עקיצות פשפשים
עקיצות פשפשים

משחה נגד עקיצות פשפשים

קרה לכם שהתעוררתם בבוקר וראיתם סימנים אדומים ומגדרים על העור? או שאולי גירד לכם הגוף משך כל הלילה וגיליתם בבוקר אדמומיות בצורה עיגולים או קווים

קרא עוד »
עקיצות פשפשים בגב
עקיצות פשפשים

עקיצות פשפשים בגב

כשאתה מתחיל להתגרד בלילה, עד לרמה בה לא ניתן לישון, צריך לדעת שיש בעיה. פשפשים בבית מצריכים טיפול מידי ויעיל. אך, לא כולם יודעים איך

קרא עוד »
עקיצות פשפשים

עקיצות פרעושים

נעקצתם על ידי חרק, סביר שזה כואב לפרק זמן קצר, מגרד, אדמומי ולעיתים נפוח ובעיקר זה מציק. במקרים חריגים, עקיצה (לא רק מפרעוש) יכולה להתפתח

קרא עוד »
השאירו פרטים ומדביר מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם
שתפו אותנו ברשתות החברתיות
לקוחות ממליצים
מידע נוסף