עקיצות פשפשים ברגליים

זה אדום, מגרד, ובמיוחד מציק לנו. עקיצות, ולא משנה מאיזה סוג הן, לרוב מלוות בתחושה לא נעימה ואף כואבת בגוף. הגירוד יכול להוציא אותנו מדעתנו ולגרום לנו לזנוח כל דבר אחר על מנת לספק את הצורך הנורא הזה. כשזה עקיצה אחת, זה עוד נסבל, אך עקיצות פשפשים באות בחבורות. בואו תלמדו איך תוכלו להפחית את הסיכויים שלכם לזכות בתענוג הזה.

 

צריכים שירותי הדברת פשפש המיטה בכל מקום בארץ? הגעתם לחברה המקצועית ביותר בתחום!
כל שירותי ההדברה תחת קורת גג אחת ✅
שימוש בציוד האיכותי והמתקדם ביותר ✅
מחירים הוגנים – הנחות מיוחדות ✅
שירות איכותי ומהיר ✅
שירות בכל רחבי הארץ ✅
עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ

פשפשי המיטה

לרוב כשאנו מדברים על פשפשים אנו מתכוונים לפשפשי המיטה. מבין 50 אלף מיני הפשפשים בעולם, פשפשי המיטה הם הסוג הנפוץ והרלוונטי ביותר לבני האדם. כשמם כן הם, הם נמצאים לרוב במיטה שלנו, מתחפרים במשך ימים ארוכים מתחת למזרן ובלילות יוצאים לחפש את מזונם – הדם שלנו, ושל יונקים נוספים.

הפשפשים, שצורתם עגולה ושטוחה, וגודלם נע בין 4 מ”מ ל-6 מ”מ בבגרותם, הם טפילים שניזונים מדם על מנת לשרוד ולהתרבות. הם מסוגלים לזהות תורם דם פוטנציאלי ממרחק של מטר וחצי. הם נמשכים לחום הגוף שלנו, לפחמן הדו חמצני שאנו פולטים לאוויר, ולתאי העור והשיער שלנו. לאחר שהם מסיימים לאכול, אותם הדברים שמושכים אותם אלינו גם מרחיקים אותם מאיתנו ומודיעים להם על סכנה הנשקפת להם.

 

עקיצות פשפשים ברגליים
עקיצות פשפשים ברגליים

 

עקיצות הפשפשים

כאשר הפשפשים ניזונים מאיתנו הם גם עוקצים אותנו. עקיצות אלו יימצאו לרוב באזורי החזה, צוואר, גב ורגליים. אם יהיו עקיצות פשפשים ברגליים לדוגמא, הרי שהן יהיו מחולקות לאזורים ובכל אזור ניתן יהיה לראות כמה עקיצות אחת ליד השנייה. כך תוכלו לדעת שאלו עקיצות פשפשים ולא יתושים.

כמו כן, במקרים מסוימים ניתן יהיה לראות עור חם ואדמומי באזור העקיצה, סימנים של עיגולים אדומים סביב אזור הכאב או פריחה. לעיתים הדבר יהיה כרוך בניקוב זעיר בעור שכלל לא ניתן להבחין בו.

עוד סממנים לזיהוי עקיצות פשפשים יהיו: תחושת גירוד, תחושת כאב וחום מוגבר סביב אזור העקיצה.

דרך נוספת לאמת שאלו פשפשים היא באמצעות הנחה של מדבקות כנגד מכרסמים תחת כל אחת מרגלי המיטה. הניחו אותן בלילה ובבוקר בדקו אם נדבקו אליהן פשפשים. אם כן והם נמצאים בחלק שקרוב לרגל המיטה, מסתמן כי הפשפשים נמצאים על המיטה שלכם, אך אם הם נדבקו בצד הרחוק מרגל המיטה, כנראה שמקור הפשפשים נמצא במקום אחר.

 

מה אפשר לעשות כנגד הפשפשים?

הדברה

כמובן שהפתרון האולטימטיבי בטיפול בפשפשים הוא הדברה מקצועית של הפשפשים בבית. שלא כמו שאר החרקים, פשפשי המיטה לא מגיבים לטיפול בחומרי הדברה ביתיים, ויש להתייחס אליהם בחומרה גדולה יותר. פשפשי המיטה זקוקים להדברה מיוחדת הכוללת מספר פגישות וזאת בשל הביצים שלהם. אמנם ניתן להרוג את הפשפשים הגדולים אך את הביצים שלהם קצת יותר קשה לחסל, לכן זהו תהליך שלא מסתיים בהדברה אחת.

מומלץ לבחור בחברת הדברה מוסמכת שמשתמשת בחומרי הדברה שמאושרים על ידי משרד הבריאות. כמו כן, עדיף לבחור בחברה שמשתמשת בחומרים ידידותיים לסביבה. זה יהיה בריא יותר לכם.

דרכי מניעה נוספים

  • שמירה על היגיינה

אחת הסיבות לפשפשים היא חוסר היגיינה, ולכן הקפידו לשמור על בית נקי וסטרילי. הקפידו לנקות את הרהיטים, לשאוב את החפצים ולהחליף את הסדינים.

ואם הינכם ישנים במיטה שאינכם מכירים, וודאו כי המצעים באמת הוחלפו ונקיים מטפילים. אזור בו יש תחלופה גבוהה של אנשים מגביר את הסיכויים לפשפשים. במיוחד אם האנשים שישנו לפניכם במיטה ביקרו במדינות עולם שלישי. ולכן, גם במלונות הנקיים ביותר, בדקו שאין זכר לפשפשים.

  • רהיטים יד שנייה

במידה והחלטתם להביא רהיטים יד שנייה הביתה, בדקו שאין הם נושאים פשפשים ונקו אותם היטב.

  • אטימת הכביסה

פשפשים נמשכים לכביסה מלוכלכת ולכן מצאו דרך כלשהי לאטום את הכביסה שלכם.

  • הניחו את הרהיטים בגובה

פשפשי המיטה עלולים להשתמש במזוודות ובקופסאות שעל הרצפה שלכם על מנת לטפס למיטה שלכם.

 

טיפול בעקיצות

במרבית המקרים, העקיצות הללו של פשפשי מיטה ייגרמו לנו אך ורק אי נוחות, גירוד ואדמומיות. אולם, לאנשים מסוימים יכולה להתפתח תגובה אלרגית וזה יכול להגיע עד להלם אנפילקטי. לאנשים החולים באסתמה יש סיכוי לחטוף התקף בשל העקיצות. במקרים כאלו יש להיוועץ ברופא במהירות האפשרית ולקבל טיפול מתאים.

אך אם לא הגעתם למצב קיצוני ובכל זאת העקיצות מציקות לכם, מוטב שלא תגרדו את המקום, אלא תשטפו אותו במים וסבון. לאחר מכן, תוכלו לבחור מבין הרשימה דברים ביתיים שתוכלו למרוח:

  • מריחת דבש על אזור העקיצה – להרגעת הגירוד והפחתת נראות העקיצה.
  • מריחת חומץ על האזור – להרגעת הכאב.
  • שימוש בקליפת בננה – לקירור אזור העקיצה.
  • מריחת אלוורה – להרגעה וקירור.

 

לסיכום –

עקיצות פשפשים ברגליים הן לא נעימות, אדמומיות ובאות בחבורות. הפשפש הנפוץ לנו ביותר – פשפש המיטה, יימצא בדרך כלל מתחת למזרן. אי לכך ובהתאם לזאת, יש כמה פתרונות לבעיה – החל בשמירה על היגיינה ביתית ועד להדברה מקצועית. ואם לא שפר עליכם מזלכם ונעקצתם – הסתכלו בכתבה כדי לראות מה תוכלו לעשות.

 

קצת על החברה שלנו ועל כותב המדריך הזה:

נבו נדב - מהמרכז להדברת פשפש המיטה

נבו נדב - מהמרכז להדברת פשפש המיטה

המרכז להדברת פשפש המיטה כולל צוות של מדבירים ותיקים ובעל ניסיון רב בענף ההדברה. אנחנו הקמנו את החברה במטרה אחת – לספק לקהל הלקוחות שלנו שירותי הדברה איכותיים ומקצועיים לחיסול פשפשים אחת לתמיד. אנו מספקים את כל סוגי ההדברות הדברה ירוקה וטבעית, הדברה כימית הדברה בקיטור כאשר המטרה העיקרית שלנו היא תוצאות אמיתיות בשטח.
ענף ההדברות זה עולם ומלואו אצלנו שירות אישי הוא מעל הכל!

שאלות נפוצות

פשפש המיטה הוא חרקים טפילים קטנים הניזונים אך ורק מדם. הם נמצאים בכל רחבי העולם, אבל הם משגשגים בסביבות חמות כמו בתים.
הם פעילים בדרך כלל בלילה כאשר אנשים ישנים ומתחבאים בסדקים אפלים במהלך היום.
הדרך הטובה ביותר למנוע התפשטות פשפש המיטה היא על ידי שמירה על היגיינה טובה על ידי שטיפת סדינים לעתים קרובות ובדיקת חדרי מלון לאיתור סימני נגיעות לפני השהייה שם.
תוכן עניינים

מדריכים נוספים שעשויים לעניין אותכם:

משחה נגד עקיצות פשפשים
עקיצות פשפשים

משחה נגד עקיצות פשפשים

קרה לכם שהתעוררתם בבוקר וראיתם סימנים אדומים ומגדרים על העור? או שאולי גירד לכם הגוף משך כל הלילה וגיליתם בבוקר אדמומיות בצורה עיגולים או קווים

קרא עוד »
עקיצות פשפשים

עקיצות פרעושים

נעקצתם על ידי חרק, סביר שזה כואב לפרק זמן קצר, מגרד, אדמומי ולעיתים נפוח ובעיקר זה מציק. במקרים חריגים, עקיצה (לא רק מפרעוש) יכולה להתפתח

קרא עוד »
עקיצות פשפשים

עקיצות פשפשים

מבחינת מינוח נכון, פשפשים הינם מוצצי דם המשתמשים בצינור בצורת חדק בכדי לחדור מתחת לעור של בעל החיים או האדם ולמצוץ דם. הדקירה לצורך מציצת

קרא עוד »
איך להיפטר מפשפשים בבית
עקיצות פשפשים

איך להיפטר מפשפשים בבית

אחד המזיקים מהם הכי קשה להיפטר הוא פשפש המיטה. ברגע שנכנסים פשפשים אל הבית קשה מאד להיפטר מהם. לכן, השאלה איך להיפטר מפשפשים בבית מעסיקה

קרא עוד »
השאירו פרטים ומדביר מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם
שתפו אותנו ברשתות החברתיות
לקוחות ממליצים
מידע נוסף