עקיצות פשפש המיטה טיפול

עקיצות פשפש המיטה טיפול

אף אחד מאיתנו לא אוהב חרקים, לא כשהם בקערה של הכלב, לא כשהם מהלכים בבית ובטח לא כשהם ישנו איתנו באותה המיטה. אנחנו נחרדים לגלות בבוקר שכל גופנו מלא בעקיצות ושיש סיכוי שאורחים לא מוזמנים הצטרפו אלינו בלילה. מי הם פשפשי המיטה ואיך אפשר לטפל בהם? כל זאת ועוד בהמשך.

צריכים שירותי הדברת פשפש המיטה בכל מקום בארץ? הגעתם לחברה המקצועית ביותר בתחום!
כל שירותי ההדברה תחת קורת גג אחת ✅
שימוש בציוד האיכותי והמתקדם ביותר ✅
מחירים הוגנים – הנחות מיוחדות ✅
שירות איכותי ומהיר ✅
שירות בכל רחבי הארץ ✅
עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ

לשמיעה של כל המאמר לנוחיותכם הקליקו על הכפתור ההפעלה.

 

עקיצות פשפשי המיטה טיפול
עקיצות פשפשי המיטה טיפול

 

 

פשפש המיטה

פשפש המיטה הוא אחד מהטפילים הכי נפוצים בעולם. מבין 50 אלף מיני הפשפשים, רק חלק קטן מהם באמת נושך בני אדם, ולצערנו הוא גם הרלוונטי והנפוץ ביותר – פשפש המיטה, וכשמו כן הוא – הוא נמצא בעיקר במיטה.

איך נראה פשפש? צורתו של הפשפש היא עגולה ושטוחה, וצבעיו נעים בין אדום כהה לשחור, ניזן מדם על מנת לשרוד ולהמשיך את השושלת. הוא מסוגל להבחין בנוכחות של תורם דם פוטנציאלי ממרחק של מטר וחצי ועיקר פעילותו תהיה בלילה. פשפש המיטה נמשך לחום הגוף שלנו, לפחמן הדו חמצני שאנו פולטים, לזיעה, ולתאי העור והשיער שלנו.

 

למה יש פשפשים?

לא פעם מייחסים הימצאות של פשפשים למחסור בהיגיינה. למרות שטענה זו לא מופרכת, לא תמיד זה בא ביחד. גם במקומות הנקיים ביותר עדיין ניתן להתעורר עם עקיצות פשפשים ברגליים או בגב.

למה זה קורה? בעוד שאנו מנקים ומחליפים את המצעים והורגים לכאורה את הפשפשים, ייתכן כי לא חיסלנו את ביצי הפשפשים ואלו בסוף יגדלו ויטילו עוד ועוד ביצים.

בעבר כמעט ולא היו פשפשים בישראל ובעולם המערבי. הם הגיעו לכאן ככל הנראה דרך אנשים שנסעו לארצות העולם השלישי והביאו איתם חזרה את החרקים. לכן, גם אם אתם ישנים במלון יוקרתי, נקי ומטופח, תמיד פיקחו עיניים.

 

איך יודעים שיש לי פשפשי מיטה?

ובכן, הסימן הברור ביותר הוא הימצאות עקיצות על הגוף לאחר שינה במיטה. עקיצות הפשפשים הן אדומות ונוטות להתמקד בחזה, בצוואר ובגב. כלומר, אם יש לכם עקיצות פשפשים בגב, סביר שתראו כמה עקיצות צמודות אחת לשנייה. כמו כן, ייתכן שתראו סימנים של דם בצבע אדום או חום על המזרן שלכם. ואולי גם ביצים וכתמי צואה עגולים וקטנטנים בצבעי שחור וחום.

תסמינים נוספים של עקיצות פשפשים בבני אדם הם תחושת גירוד באזור מסוים בגוף לאחר שקמים בבוקר, תחושת עקיצה כואבת, סימנים של עיגולים אדומים סביב איזור הכאב / הגירוד, וחום מוגבר סביב איזור העקיצה המלווה בתחושה לא נעימה.

לא כולם מגיבים באותה הצורה לעקיצות פשפשים בגוף, ולכן לעיתים רק נראה אזור אדום ומגרד או חור ניקוב זעיר בעור שבקושי ניתן להבחין בו.

דרך נוספת לפצח את התעלומה היא באמצעות הנחת מדבקות גדולות של מכרסמים מתחת ל-4 רגלי המיטה. אם בבוקר תגלו פשפשים דבוקים במדבקה צמוד לרגל המיטה, תוכלו להסיק שיש לכם פשפשים במיטה, אך אם דווקא יימצאו בקצה הרחוק מרגל המיטה, זה אומר שמקור הפשפשים הוא לא במיטה.

 

איך מטפלים בעקיצות פשפשים?

אצל רוב האנשים העקיצות הללו לא מזיקות. אם גיליתם עקיצות פשפשים על הגוף שלכם, מוטב שלא לגרד את האזור. מומלץ לשטוף את האזור בסבון ומים ותוכלו לבחור מבין הרשימה מה תרצו למרוח על האזור:

  • דבש – להרגעת הגירוד ונראות העקיצה.
  • חומץ – להרגעת הכאב.
  • קליפת בננה – לקירור האזור.
  • אלוורה – להרגעה וקירור האזור.

בעוד שלמרבית האנשים תופעת הלוואי של העקיצות תסתיים באזור אדמומי ותחושה לא נעימה בגוף, ישנם אנשים שיכולים לפתח תגובה אלרגית ואף להגיע להלם אנפילקטי. אצל אסמתים העקיצות עלולות לגרום לאסתמה. במקרה כזה יש לפנות לרופא בדחיפות.

 

הפתרון הקבוע – הדברה כל הפשפשים בבית

פשפשי המיטה הם לא כמו כל חרק רגיל. כאן לא יעזור לכם K4000 או כל חומר הדברה ביתי אחר. הטיפול ההדברתי חייב להיעשות על ידי גורם מוסמך והוא אף יכול לקחת כמה פגישות. בעוד שפשפשי המיטה קלים לחיסול, הביצים שלהם לא נעלמים באותה קלות ולכן הדבר דורש התייחסות לאורך זמן. השתמשו בחברת הדברה מוסמכת שמשתמשת בחומרים המאושרים על ידי משרד הבריאות.

 

מה אני יכול לעשות כדי לצמצם את הסיכויים לפשפשי המיטה?

בדקו את המיטה עליה אתם ישנים

בעוד היגיינה היא לא בהכרח הסיבה לפשפשי המיטה, היא בהחלט יכולה להיות אחת הסיבות. אזורי שינה בעלי תחלופה גבוהה של אנשים עלולים להיות בעלי פוטנציאל לפשפשים. לכן, אם אתם חפצים להימנע מעקיצות פשפשים ברחבי הגוף, בדקו היטב את המיטה בחדר המלון וודאו שאין זכר לפשפשים – אין לדעת מי ישן שם קודם.

ואם מדובר על הבית שלכם – הקפידו על סטריליות הבית. הקפידו לנקות את הרהיטים, לשאוב את המיטה ולהחליף את המצעים. כך תקטינו את הסיכויים של הפשפש לשרוד במיטתכם.

איטום הכביסה

פשפשים נמשכים לכביסה מלוכלכת ודרך טובה למנוע זאת היא פשוט לאטום את הכביסה בשקיות, או בכל דרך אחרת שתמצאו לנכון.

בדקו את הריהוט

במידה והחלטתם להיות צרכנים טובים ולהביא ריהוט יד שנייה לביתכם, הקפידו לנקות אותו כמו שצריך לפני ההכנסה לבית, ולשים לב כי אינו מלא בפשפשים.

הרימו את החפצים לגובה

פשפשי המיטה הבוגרים הם ללא כנפיים ולכן נעזרים בחפצים על הרצפה על מנת להגיע למיטה.

 

הפתרון האולטימטיבי

אפשר לטפל בעקיצות פשפשים אחרי שהם קרו, אך למה להגיע למצב הזה מלכתחילה? המרכז להדברת פשפש המיטה יכול לעזור לכם למנוע את הימצאותם של הפשפשים בבית בכלל. עם ניסיון של למעלה מעשור בתחום, וציוד חדיש ואיכותי, וכמובן ידיד לסביבה, למרכז להדברה יש המון שירותים להציע לכם בפריסה ארצית. הזמינות המיידית שלהם והשירות האדיב יגרמו לכם לבחור בהם כל פעם מחדש. עכשיו רק הגיע הזמן להרים את הטלפון, לא?

 

 

קצת על החברה שלנו ועל כותב המדריך הזה:

נבו נדב - מהמרכז להדברת פשפש המיטה

נבו נדב - מהמרכז להדברת פשפש המיטה

המרכז להדברת פשפש המיטה כולל צוות של מדבירים ותיקים ובעל ניסיון רב בענף ההדברה. אנחנו הקמנו את החברה במטרה אחת – לספק לקהל הלקוחות שלנו שירותי הדברה איכותיים ומקצועיים לחיסול פשפשים אחת לתמיד. אנו מספקים את כל סוגי ההדברות הדברה ירוקה וטבעית, הדברה כימית הדברה בקיטור כאשר המטרה העיקרית שלנו היא תוצאות אמיתיות בשטח.
ענף ההדברות זה עולם ומלואו אצלנו שירות אישי הוא מעל הכל!

שאלות נפוצות

לא תמיד קל לזהות את נשיכתו של פשפש המיטה, אך זוהי תגובה עורית הדומה לעקיצות חרקים אחרות. פצעונים אדומים ומגרדים עשויים להופיע סביב מקום הנשיכה ויכולים לקחת עד 10 ימים עד להחלמה.
בזכות הדברה מקצועית ושמירה על היגיינה וכמובן איטום הכביסה.
פשפש המיטה לא נמצא רק במיטה שלך. הם חיים בסדקים, מאחורי לוחות בסיס, והם יכולים לטפס על קירות. אל תשכחו לשאוב ולשטוף את המצעים שלכם!
תוכן עניינים

מדריכים נוספים שעשויים לעניין אותכם:

משחה נגד עקיצות פשפשים
עקיצות פשפשים

משחה נגד עקיצות פשפשים

קרה לכם שהתעוררתם בבוקר וראיתם סימנים אדומים ומגדרים על העור? או שאולי גירד לכם הגוף משך כל הלילה וגיליתם בבוקר אדמומיות בצורה עיגולים או קווים

קרא עוד »
עקיצות פשפשים ברגליים
עקיצות פשפשים

עקיצות פשפשים ברגליים

זה אדום, מגרד, ובמיוחד מציק לנו. עקיצות, ולא משנה מאיזה סוג הן, לרוב מלוות בתחושה לא נעימה ואף כואבת בגוף. הגירוד יכול להוציא אותנו מדעתנו

קרא עוד »
איך להיפטר מפשפשים בבית
עקיצות פשפשים

איך להיפטר מפשפשים בבית

אחד המזיקים מהם הכי קשה להיפטר הוא פשפש המיטה. ברגע שנכנסים פשפשים אל הבית קשה מאד להיפטר מהם. לכן, השאלה איך להיפטר מפשפשים בבית מעסיקה

קרא עוד »
עקיצות פשפשים בגב
עקיצות פשפשים

עקיצות פשפשים בגב

כשאתה מתחיל להתגרד בלילה, עד לרמה בה לא ניתן לישון, צריך לדעת שיש בעיה. פשפשים בבית מצריכים טיפול מידי ויעיל. אך, לא כולם יודעים איך

קרא עוד »
עקיצות פשפשים

עקיצות פשפשים

מבחינת מינוח נכון, פשפשים הינם מוצצי דם המשתמשים בצינור בצורת חדק בכדי לחדור מתחת לעור של בעל החיים או האדם ולמצוץ דם. הדקירה לצורך מציצת

קרא עוד »
השאירו פרטים ומדביר מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם
שתפו אותנו ברשתות החברתיות
לקוחות ממליצים
מידע נוסף