מדביר פשפש המיטה

אם כבר עברתם את שלב הזיהוי ואתם בטוחים שמדובר בפשפש המיטה?, אם ניסתם באמצעים מקומיים להחזיר מלחמה כנגד הפשפשים, אך לא הצלחתם?, אז הגיע הזמן לקרוא ל”פרשים”, כפי שנהוג לומר באנגלית.

ב”פרשים” הכוונה היא למדבירים מקצועיים, בעלי ידע וניסיון בהדברה של פשפשים. בעלי מקצוע המצוידים במכשור מתאים, בחומרי הדברה המשפיעים על פשפשים ומומחים באיתור מקומות מסתור.

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם  לחצו על הכפתור ההפעלה בנגן זה.

צריכים מדביר מקצועי להדברת פשפש המיטה? אז אתם במקום הנכון
כל שירותי ההדברה אצלנו הם תחת קורת גג אחת ✅
השימוש נעשה בציוד האיכותי ביותר ✅
המחירים שלנו מתאימים לכל כיס ✅
אחריות בכתב בסיום כל פעולה ✅
שירות בכל רחבי הארץ ✅
עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ

מדביר – הסמכה ורישיונות

תחום ההדברה הוא תחום המוסדר בחקיקה מסודרת המבוססת על חוק הסדרת העיסוק בהדברה תברואית, התשע”ו–2016.

בהתאם להסדרת המקצוע בחוק, הדבר הכי חשוב בהזמנת מדביר הוא לוודא כי הוא מוסמך ובעל רישיון לעסוק בהדברה. בדיקה זו היא לא רק בגלל שכך אומר החוק, אלא בעיקר, כי מדובר בחומרים רעילים שמפזרים בבית שאתם ומשפחתכם מתגוררים בו, וברור שלא תרצו שחומר במינון לא נכון או לא מתאים יפוזר בבית ושחס ושלום עלול להוביל להרעלה.

על מתן רישיונות למדבירים והסמכה, אחראי המשרד להגנת הסביבה וליתר דיוק, הרשם לענייני מדבירים. לרוב, רישיון ניתן ל-5 שנים כאשר לשם חידוש הרישיון, נדרש המדביר לעבור לפחות 2 השתלמויות מטעם המשרד להגנת הסביבה.

מדביר פשפש המיטה

דרגות רישיונות הדברה

בתחום ההדברה ניתן למצוא שלוש דרגות רישיונות שונים, כאשר ההבדל ביניהם הוא לא על פי שימוש בחומרי הדברה, אלא, בסוג ההדברה המותר לעשות.

רישיון מדביר דירות – סוג רישיון זה, מאפשר הדברה בשטח סגור ולפי סוגי מזיקים. רישיון זה כולל, הדברה בדירות ובתים למגורים וכן חצרות הצמודים אליהם, הדברה במשרדים ששטחם אינו מעל 500 מ”ר וכן בבניינים משותפים שיש בהם עד 16 יחידות דיור. למדביר זה אין אישור לעסוק בהדברה של פשפש המיטה ותולעת תהלוכת האורן.

רישיון הדברה במקומות פתוחים – סוג רישיון זה כולל בתוכו גם את סמכות רישיון הדברה בדירות. מדביר זה רשאי להסתייע בעבודתו במדביר מדרגת רישיון דירות כל עוד זה מתבצע בנוכחותו. רישיון זה מאפשר לעסוק בכל סוגי ההדברה למעט הדברה באיוד.

רישיון הדברה באיוד – זהו סוג הרישיון הגבוה ביותר וכולל אישור לעסוק בכל רמות הרישיונות האחרים.

לפני שהמדביר מתחיל לעבוד בקשו לראות את הרישיון, ייתכן וחלקכם ירגיש חוסר נוחות לבדוק לאחר שהמדביר אמר שיש לו רישיון, אך מכיוון שמדובר בחומרים מסוכנים, יש להתעלות מעל הקושי. שימו לב ! ברישיון שיציג לכם המדביר יופיע תוקף הרישיון ומה סוג עבודות ההדברה שהוא מוסמך לבצע.

למי שמרגיש חוסר נוחות, יש אפשרות לבדוק את רישיון המדביר, על ידי חיפוש פרטי המדביר אליו פניתם במאגר המדבירים של המשרד לאיכות הסביבה (כנסו לאתר המשרד).

שינויים במדיניות ההדברות

בעולם וגם בישראל בעשורים האחרונים התחזק הפיקוח והבידוק על תחום ההדברה. תהליך זה החל במקביל לעלייה חדה במודעות להשפעת של האדם על הסביבה, בין השאר בעקבות שימוש בחומרים שונים שפגעו בבעלי חיים ובמאזן האקולוגי בטבע.

חומרי הדברה רבים הוצאו משימוש עקב רמת רעילות גבוה לבני אדם ולסביבה ובמקביל החל מעבר לכיוון הדברה ירוקה (אורגנית, ביולוגית), הדברה מכאנית ואקוסטית, הדברה מרחיקה במקום הדברה קוטלת ועוד.

הכיוון הוא לצמצם ככל הניתן את השימוש בחומרי הדברה מלאכותיים בעלי סיכון גבוה.

כיום, מריבת חומרי ההדברה שבשימוש אינם נוזליים ולא בעלי אפקט התאיידות, בעקבות כך חלה ירידה חדה בדווח על התפתחות מצבי הרעלה לאחר עבודת הדברה.

הדברת פשפש המיטה

בעידן הנוכחי (הכפר הגלובלי) מעבר חרקים בין מקומות בעולם נעשה קל ומהיר יותר. תהליך זה החל ליצור בסיס של התמחויות מדבירים. כיום ניתן למצוא מדבירים בעלי התמחות בסוג מסוים או בכמה סוגים בודדים של חרקים ובעקבות כך רמת ההדברה הממוקדת עלתה מאד.

הדברת פשפש המיטה כבר נחשבת להתמחות בפני עצמה שכן מדובר בחרק עמיד ואחד הקשים ביותר להדברה. הפשפש מסוגל לפתח עמידות יחסית גבוה לחומרי הדברה, לכן באותה דירה בה מדבירים, לא עושים שימוש באותו חומר הדברה פעמים.

חומרי הדברה בשימוש כנגד פשפשים

הדברה של פשפש המיטה מורכבת מכמה שלבים כאשר רק בקצה, בשלב האחרון ורק במידה והמדביר מתרשם שצריך, נעשה שימוש באמצעות חומרים רעילים.

הסיבה לשימוש ברעלים רק בקצהו של תהליך ההדברה נובע מכמה סיבות.

הראשונה, הפשפש יודע להזהיר פשפשים אחרים בעת סכנה. חשיפה לחומר הדברה תוביל אותו להפריש פורומון אזהרה לאחרים והם עלולים להתפזר לעוד חדרים.

השנייה, חל איסור מופרש על ריסוס של מזרון מחשש שחומרי ההדברה יספגו במזרון והאדם הישן עליו ינשום אותם. לכן במזרון וסביבתו לא מרססים כלל ורק מבצעים את השלבים המוקדמים יותר.

שלישית, כאשר המדביר מזהה בשלבים הראשונים כי כמות הפשפשים ובמיוחד כמויות ביצים והפשפשים הצעירים (נקראים נימפה) גבוהה, אז ככל הנראה יהיה צורך בהדברה כימית למניעת התפתחות של שלבי התפתחות אלו.

מחירון הדברה מומלץ לצרכן

בשירותי הדברה אין מחירון ארצי שבו מפורטים מחירים כמו, מחירון רכב יד שנייה או כמו שכר טרחה מינימום אצל עורכי דין (בהתאם להמלצת לשכת עורכי הדין). לרוב המחיר נקבע על ידי המדביר בהתאם לכמה פרמטרים שמיד נציג.

חשוב לדעת, שנהוג לתמחר עלות הדברת פשפשים לפי מספר החדרים. החדרים העיקריים הדורשים הדברה הם חדרי השינה, זאת משום שפשפש המיטה כשמו כן הוא, עוקץ כאשר בני אדם ישנים (בהיותו יצור שפועל רק בלילה) ולכן מעדיף להימצא בקרבת המיטה והמזרון ולכן בהרבה מקרים מחיר ההדברה יהיה בהתאם לכמות חדרי השינה בבית.

מחיר ממוצע להדברה לחדר מתחיל ב – 800 ₪ ומגיע עד 1200 ₪. המחיר בתוך הטווח נקבע בהתאם לגודל החדר במ”ר וכמות הריהוט והחפצים בחדר שיש להדביר.

לעוד פרטים בנושא הדברת פשפש המיטה מחיר – היכנסו למחירון הדברת פשפשי המיטה

הערה – הפשפש אמנם מעדיף מזרונים ולהיות בקרבת מיטות, אך גם ספות וכורסאות בהן דייר הבית שוהים זמן רב וגם נרדמים משמשים כמום למושבה.

מדביר פשפשים – פירוט תהליך הדברה ממוצע

לאחר זיהוי שאכן מדובר בפשפש מיטה ולא בפרעושים או כינים ולאחר שמצאתם את המדביר עם הרישיון המתאים, הכולל אחריות להדברה, כל מה שנשאר זה לבצע את ההדברה.

הגישה הנפוצה היום להדברה היא:

  • פינוי לחצר או מרפסת של כמה שיותר תכולה ניידת מהחדר (בגדים, מצעים, כרית, מזרונים, ספרים, מזוודות וכדומה).
  • המדביר יבצע חיפוש ואיתור יסודי של מוקדי פשפשים בכל החדר והריהוט.
  • שאיבה באמצעות שואב אבק עוצמתי של כל חלק וחלק בחדר (מטרת השאיבה לאסוף בין השאר את ביצי הפשפש שקשה להדביר בחומר כימי).
  • שימוש במכשיר קיטור אדים בחום של 180 – 200 מעלות. החום הורג את הפשפשים במיוחד את הצעירים.

הערה: לפשפשים יש מערכת התרעה לאזהרת פשפשים אחרים כשהם נמצאים בסכנה, לכן יש חשיבות לביצוע השלבים המוקדמים לפני שלב ההדברה הכימי.

  • שימוש בחומר כימי אותו מרססים על ריהוט ובעיקר על הרצפה בכדי לצמצם השפעה על בני האדם החיים בבית. השימוש בחומר כימי נתונה להחלטה של המדביר בהתאם להתרשמות שלו מהיקף הבעיה. ייתכן שהפעולות האחרות מספיקות.
  • ביקור משלים (במידת הצורך) לאחר כשבועיים.

טיפול בתכולה – בחצר או במרפסת שואבים היטב ובצורה יסודית את כל פריטי התכולה (במיוחד את המזרון) וכן שימוש בקיטור. את הבגדים, המצעים, וילונות, יש לכבס בחום של כ – 70 מעלות.

3 טיפים (המלצות) לאחר ההדברה

  1. לאחר ההדברה, עטפו היטב עד כדי אטימה את המזרון בניילון נצמד (כזה המשמש לאריזות) בכדי למנוע מצב של חזרה של פשפשים אליו. לפחות עד להשלמת הטיפול הנוסף או שווידאתם שאכן לא נותרו פשפשים בחדר.
  2. במידת האפשר הכניסו תכולה וביגוד לשקית אטומה (כמו שקיות וואקום לאריזת שמיכות וכריות – ששואבים מהם את האוויר) והשאירו את השקית כמה ימים בשמש. פעולה זו מבטיחה את השמדתם של הפשפשים שנמצאים בתכולה.
  3. במידת האפשר, לאחר ההדברה, הפעילו מזגן על חום גבוה וסגרו את החדר. החום הגבוה יגרום לפשפשים שנותרו לצאת ממקום המסתור שלהם ולחפש מקומות אחרים וכך הם יגיעו לאזורים בהם היה ריסוס (בעיקר הרצפה).

 

מדביר מומלץ – איך מחפשים?

בחירת מדביר היא עניין חשוב בכל הקשור לפשפש המיטה ואנחנו יכולים להמליץ לכם להתמקד בשלושה דברים. 1. מדביר בעל ידע ובמיוחד ניסיון בהדברה של פשפשים. הפשפש הוא חרק עמיד, בעל כמה גלגולים במחזור החיים שלו ולכל גלגול נדרש מענה מתאים מבחינת תהליך ההדברה.

2. אחריות. על ההדברה לתקופה של חצי שנה – שנה ויותר. כמו כן, לברר מה כוללת האחריות ובאילו תנאים?.

3. המלצות. ניתן להגיע לממליצים בכמה דרכים, לשאול מכרים, שכנים ובני משפחה האם מכירים מדביר שהם התנסו בשירות שלו ויכולים להמליץ (ואז כמובן לבדוק את שני הנושאים הקודמים). לחלופין, אפשר לבקש מהמדביר פרטי לקוחות שלו שניתן ליצור עימם קשר ולשמוע מהם על ההדברה שעשה. וגם, באמצעות חיפוש פשוט באינטרנט של שם המדביר לראות מה נאמר או נכתב עליו.

כדאי לפנות אל המומחים של המרכז להדברת פשפש המיטה.

לסיכום

אם אתם סובלים מפשפשים?, הפתרון היעיל שמוכיח את עצמו הוא להזמין מדביר מתמחה בפשפש המיטה. אמנם ניתן לעשות מספר פעולות לצמצם את מכת הפשפשים, אך הצורך המשמעותי הוא, איתור מקומות המסתור וטיפול בביצים, שכן פרעוש שבוקע מיד מתחיל לעקוץ ולמצוץ דם.

פעולת ההדברה של פשפש המיטה היא רב מערכתית וכוללת שלבים ושימוש בכמה אמצעים ולכן טוב לעשות אותה באמצעות מדביר מקצועי.

קצת על החברה שלנו ועל כותב המדריך הזה:

נבו נדב - מהמרכז להדברת פשפש המיטה

נבו נדב - מהמרכז להדברת פשפש המיטה

המרכז להדברת פשפש המיטה כולל צוות של מדבירים ותיקים ובעל ניסיון רב בענף ההדברה. אנחנו הקמנו את החברה במטרה אחת – לספק לקהל הלקוחות שלנו שירותי הדברה איכותיים ומקצועיים לחיסול פשפשים אחת לתמיד. אנו מספקים את כל סוגי ההדברות הדברה ירוקה וטבעית, הדברה כימית הדברה בקיטור כאשר המטרה העיקרית שלנו היא תוצאות אמיתיות בשטח.
ענף ההדברות זה עולם ומלואו אצלנו שירות אישי הוא מעל הכל!

שאלות נפוצות

קבלת רישיון הדברה והיתר ללכידת נחשים אינם קשורים אחד בשני וניתנים על ידי גורמים שונים. ישנם מדבירים שעברו קורס ייעודי מטעם רשות הטבע והגנים המסמיך אותם לעסוק גם בלכידת נחשים. לעומתם, יש לוכדי נחשים שאינם מדבירים אלא, רק עברו את קורס לכידת הנחשים. בשורה התחתונה, אם אתם זקוקים ללוכד נחשים, תשאלו אותו אם יש לו היתר לעסוק בתחום.
ניתן לרכוש בחנויות הדברה וחנויות גינון תרסיסים נגד פרעושים, אולם, מדובר בתכשירים בעלי אפקט השפעה המתאים בעיקר כנגד פרעושים צעירים ולא נגד ביצים או פרעוש בוגר. בנוסף, מכיוון שהפשפש אוהב להסתתר בקרבת המיטה ובמיוחד במזרונים, יש בעיה לרסס מקומות אלו, מכיוון שמי שישן שם עלול לנשום את הרעל.
תוכן עניינים

מדריכים נוספים שעשויים לעניין אותכם:

בלוג

פרעושים בבית

בעשורים האחרונים המילה פרעוש מתחברת אצלנו במיוחד לשחקן הכדורגל הפופולארי מסי שזכה לכינוי הפרעוש, הכינוי ניתן לו בגלל גודלו הננסי (בוודאי ביחס לשחקני כדורגל) לצד

קרא עוד »
פשפשים על כלבים
בלוג

פשפשים על כלבים

אומרים שחברו הטוב ביותר של האדם הוא הכלב, מה עושים כאשר יש לחבר הכי טוב שלנו – הכלב שלנו פשפשים? טפילים על בעלי חיים זה

קרא עוד »
השאירו פרטים ומדביר מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם
שתפו אותנו ברשתות החברתיות
לקוחות ממליצים
מידע נוסף