ריסוס נגד פרעושים

פרעושים הם חרקים מוצצי דם שלעיתים נוטים לבלבל בינם לבין פשפשים. די בטוח שמבחינתם זה לא  משנה, כי לשניהם שם רע מאד בעקבות הפגיעה שלהם בבני אדם ובעלי חיים.

בשונה מהפשפשים, הפרעושים פחות מורכבים להדברה ויש בשוק הפרטי לא מעט תכשירים הנותנים מענה גם למניעה וגם להדברה. חלק מהחומרים הם על בעלי חיים וחלק לשימוש בבית.

דיירים שחיית המחמד שלהם עם פרעושים ויטפלו בעניין מהר ובצורה יסודית (ניקוי חיית המחמד וסביבתו וטיפול בבית), יש סיכוי שיוכלו להעלים את מכת הפרעושים. אולם, איחור בתגובה, אי ביצוע פעולות רב מערכתיות יובילו ככל הנראהלהתרבות הפרעושים עד לכדי מצב שיהיה צורך בהדברה מקצועית.

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם  לחצו על הכפתור ההפעלה בנגן זה.

צריכים שירותי ריסוס נגד פרעושים? הגעתם למקום הנכון
כל שירותי ההדברה תחת קורת גג אחת ✅
שימוש בציוד האיכותי והמתקדם ביותר ✅
מחירים הוגנים – הנחות מיוחדות לתושבי בית שמש ✅
אחריות בכתב בסיום כל פעולה ✅
שירות בכל רחבי הארץ ✅
עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ

פרעושים בגלל הכלב – לא תמיד הוא האשם

המילה פרעושים הוצמדה משום מה לכלב, אך המציאות אינה בהכרח כזו. נתונים שנאספו סביב פרעושים הראו כי העדפה הראשונה שלהם הינה להיטפל לחתולים ורק אחר כך לכלבים ולאחריהם  בני אדם וקודם ילדים. אך פרעושים יהיו גם על ארנבים, חמורים, סוסים ועוד חיות משק.

פרעושים מגיעים לחיות המחמד האהובות על בני האדם בשתי דרכים עיקריות, דרך מגע עם חיות אחרות ודרך המצאות של חיות המחמד באזורים בהם יש על פני האדמה פרעושים, שכן אז הפרעוש פשוט קופץ על חיית המחמד ומתחפר בתוך פרוותה. הפרעוש הוא קפצן בלתי נלאה ומסוגל לקפוץ לגובה עד פי 200 מגובהו שלו (בערך 20 ס”מ).

אולם, האשמה אינה רק בבעלי החיים, במספר לא מעט של פעמים נמצאו פרעושים בבתים של אנשים גם כשאין להם כלל חיות מחמד. מתברר, שבני אדם שהיו בסביבה של בעלי חיים עם פרעושים או באזור חצר שיש בה פרעושים, יכולים להכניס הביתה את הפרעושים שקפצו עליהם ונתפסו בבגדים וכך תוך זמן קצר הבית מלא בפרעושים קופצים ועוקצים.

ריסוס נגד פרעושים

חומר נגד פרעושים – דברים שצריך לדעת

את החומרים נגד פרעושים יש לחלק לפי מטרות. מטרה של מניעה ומטרה של הדברה (הריגה) וישנם חומרים שהם גם וגם. לרוב חומר נגד פרעושים המיועד לשתי המטרות כנראה יהיה פחות יעיל מחומר המיועד לטובת מטרה אחת, לפחות בהיבט של כמות החומר הפעיל הרלוונטי.

במרבית הפעמים חומרים נגד פרעושים מבחינת מניעה מותאמים לבעלי חיים שכן זהו המקום הכי שכיח שבו נמצאים פרעושים. ואילו לצרכי הדברה בבית, מומלץ להשתמש בעיקר בחומר למטרות של הדברה ולא למטרות מניעה.

לפני השימוש בחומר הדברה נגד פרעושים בבית, מומלץ לשאוב בצורה יסודית את הבית, במיוחד אזורים בעיתיים ולאחר מכן לשטוף היטב ועם הרבה מים. חשוב להקפיד למלא את ההוראות של חומר הריסוס שבו אתם משתמשים.

ביחס לחומרים שבשימוש מדבירים מקצועיים יש חומרים המתאימים לשלבי הגלגול של הפרעוש. למשל ישנו חומר הדברה שמונע מזחל להפוך לגולם (שלב גלגול יחסית עמיד של הפרעוש) עד שלבסוף הוא מת.

הדברת פרעושים – מאמץ משולב

בשונה מהדברה של פשפשים כנגד פרעושים יש הרבה יותר חומרי הדברה וריסוס המרחיקים אותם והורגים אותם. לצד זאת, הטיפול בהם אינו מסתפק רק בריסוס אלא מצריך פעולות תומכות של ניקיון סביבתי (גם של חיית המחמד), שטיפה עם הרבה מים, חשיפה וייבוש של האדמה הלחה בחצר, גיזום עשביה, שאיבה חוזרת ונשנית של שטיחים, רצפה, סדקים ופינות שונות בדירה בהם הפרעושים יכולים להסתתר.

ההבדל בין פרעושים לפשפשים

פעולות שניתן לעשות באופן עצמאי להדברת פרעושים בבית

  • שאיבה יסודית של הבית בדגש על הרצפה, מתחת לספות ושולחנות, פינות וסדקים שיש בריהוט, בלוחות עץ. שימו לב! את שקית או מיכל השאיבה רוקנו רחוק מאד מהבית או שייטפו היטב במים והורידו בצינור הביוב או באסלה.
  • שטיפת רצפה עם הרבה מאד מים וחומר ניקיון איכותי. הפרעושים נסחפים במים וחלקם אף טובעים.
  • איבוק וריסוס של אזורים בבית עם חומרי הדברה שניתן לרכוש בחנויות הדברה, חנויות עשה זאת בעצמך וחנויות גינון (יש להשתמש בהתאם להוראות ולתת דגש לרצפה ולמקומות מסתור כמו מתחת לכיסאות, ספות, שידות וכדומה).
  • במידה ויש ברשותכם מכשיר קיטור אדי מים חמים, מומלץ להשתמש ולשטוף עמו את הבית.
  • ביגוד, מצעים, שטיחונים, משטחי בד שחיית המחמד ישנה עליהם כבסו בחום של לפחות 60 מעלות או במידת הצורך והאפשרות זרקו אותם לפח חיצוני מרחוק.
  • זרקו חפצים שאינכם זקוקים להם במיוחד כאלו שהם שומרי לחות, ישנים, שיש בהם מקומות מסתור בתוכם ומתחתיהם.
  • נקו וטפלו בחיית המחמד גם ברחיצה וגם בתכשירים מרחיקי פרעושים ותכשירים קוטלים.

בשורה התחתונה, במידה ומדובר בכמות קטנה של פרעושים בבית ייתכן ופעולות ההדברה המקומיות יספיקו, אולם אם מדובר בהיקף נרחב של הפרעוש על שלל גלגוליו, הטיפול היעיל היחיד יהיה הדברה מקצועית הכוללת גם חומרים ברמת רעילות מתאימה.

הידעתם?

גלגול חיים של פרעוש כולל : ביצה, זחל, גולם והצורה הסופית פרעוש בוגר. הפקיעה ממצב גולם מתרחשת רק כאשר הגולם מרגיש שהוא נמצא בסביבה שיש בה מה לאכול. למעשה גולם יכול להישאר בצורתו חודשים ארוכים ולעיתים אף חצי שנה.

עקיצות פרעושים טיפול

עקיצת פרעוש הינה עקיצה מטרידה במיוחד, היא יוצרת מעט נפיחות, מעוררת אזור גרד ובמקרים חריגים פרעוש יכול להעביר מחלות כמו, מחלת תולעת המעיים. הפרעוש קופץ, עוקץ וחוזר לרצפה במקרה של בני אדם, אולם במקרה של בעלי חיים הוא פשוט יושב עמוק בתוך הפרווה, מוצץ דם ואחר כך נח.

הטיפול השכיח ביותר לעקיצות פרעושים הוא טיפול מקומי ברמה הביתית, מריחת חומרי מאלחשים ומרגיעים כנגד עקיצות (אלוורה עם רמת חומר פעיל גבוה, משחת פניסטיל וכדומה). ניתן למרוח גם שמנים אתריים המרגיעים את האזור, שטיפה במים חמים – פושרים, הכנת תמצית של מים וסודה לשתייה או מיץ מלימון ודבש.

במקרים חריגים מאד עקיצת הפרעוש יכול להוביל להיווצרות של תגובה אלרגית ואז חשוב לפנות במהירות לקבלת טיפול רפואי מקצועי.

לעוד פרטים בנושא מחירון הדברות פרעושים – היכנסו למחירון

לסיכום

ניתן למצוא בשוק ההדברה מגוון חומרי ריסוס נגד פרעושים, חלק מיועדים למניעת הגעת הפרעושים וחלק להריגתם. חלק מיועדים לטובת בעלי חיים (בעיקר חיות המחמד), חלק להדברה פעילה של הפרעושים החיים.

חשוב לזכור שלושה דברים סביב חומרי ריסוס נגד פרעושים, הראשון, לפרעושים כמה גלגולים במחזור החיים שלהם ולא כל ריסוס מתאים לכל השלבים. השני, יש לפעול בהתאם להוראות היצרן בשימוש בחומרי הדברה שנרכשו באופן עצמאי. השלישי, כאשר מדובר בהיקף גבוה של פרעושים, הדברה מקומית ביתית לא מספיקה ונדרשים חומרים חזקים יותר הנמצאים תחת רישיון שימוש של מדביר.

קצת על החברה שלנו ועל כותב המדריך הזה:

נבו נדב - מהמרכז להדברת פשפש המיטה

נבו נדב - מהמרכז להדברת פשפש המיטה

המרכז להדברת פשפש המיטה כולל צוות של מדבירים ותיקים ובעל ניסיון רב בענף ההדברה. אנחנו הקמנו את החברה במטרה אחת – לספק לקהל הלקוחות שלנו שירותי הדברה איכותיים ומקצועיים לחיסול פשפשים אחת לתמיד. אנו מספקים את כל סוגי ההדברות הדברה ירוקה וטבעית, הדברה כימית הדברה בקיטור כאשר המטרה העיקרית שלנו היא תוצאות אמיתיות בשטח.
ענף ההדברות זה עולם ומלואו אצלנו שירות אישי הוא מעל הכל!

שאלות נפוצות

המילה העברית הנכונה היא קרצית ולא קרציה. בכדי להדביר קרציות נדרש קודם לבצע זיהוי באיזה סוג קרצית מדובר. ברמה העקרונית מבחינים בין שתי סוגי קרציות, האחת קרצית בעלת גב קשה (סוג של שריון) והשנייה קרצית רכה. שתיהן נצמדות לגוף ממנו הן מוצצות דם עד שהן מגיעות לנקודת הרוויה שלהן. שתיהן מסוכנות אולם בעבור הדברה יש להתאים את החומר לסוג הקרצית. הדבר הראשון שייעשה המדביר הוא למצוא את הקרצית ולזהות לאיזה קבוצה שהיא שייכת. לאחר מכן ישתמש בחומר המתאים ויבצע ריסוס ייעודי נגד הקרצית בשטח בו היא נמצאת ובמקומות מסתור. בנוסף ייעשה שימוש בחומרי ריסוס אחרים להדברת שלבי הגלגול האחרים של הקרצית (ביצים וזחל). במידה ויש חצר לבית מומלץ לבצע ריסוס משולב בית וחצר בכדי לשלול אפשרות של חזרתן של הקרציות.
הרבה מאד מהחומרים המוצעים נגד פרעושים כוללים גם טיפול בקרציות. האם חומר הדברתי יכול לתת מענה לשני סוגים שונים של חרקים?. התשובה היא כן אבל פחות. החומר הפעיל המשולב כולל שילוב של חומרים נגד קריצות ונגד פרעושים, אולם אם ניקח בנפרד כל חומר היעילות שלו כנגד החרק תהיה גבוה יותר. בעלי חיות מחמד מחפשים לעיתים חומר משולב מכיוון שפרעושים וקרציות הן חרקים היכולים להתקיים במקביל על חיית המחמד.
ישנם מספר סימני היכר המאפיינים פרעושים המסייעים לזיהוי. העקיצות הן לרוב באזור הרגלים והברכיים (במקרים חריגים באזור המותנים), העקיצות מתרחשות גם לאורך שעות היום (לעומת פשפשים שעוקצים רק בלילה). הכי טוב הוא כמובן זיהוי בעין של הפרעוש ובדיקה שהוא אכן נראה כמו פרעוש, ניתן למצוא תמונות של פרעושים בכל מקום ברשת, אף בעיקר ניתן להבחין בשתי רגלים אחוריות גדולות המשמשות אותו לניתור. שיטה קלה לזיהוי פיזי היא על ידי משיכתם למלכודת קטנה. מתקינים נר על צלחת עמוקה, ממלאים אותה בשמן ומדליקים את הנר. פרעושים נמשים לחום ולאור של הנר יקפצו לתוך השמן וכך תוכלו לזהותם. מלכודת זו אינה נותנת מענה לכל הפרעושים ולא לכל שלבי הגלגול שלהם.
תוכן עניינים

מדריכים נוספים שעשויים לעניין אותכם:

ריסוס נגד פשפש המיטה
הדברת פשפש המיטה לפי סוג הדברה

ריסוס נגד פשפש המיטה

כאשר אתם שמים לב שיש לכם חרקים בבית, אתם אולי בוחרים לרסס את האזור הנגוע כדי שהמזיקים ייעלמו. וזה נכון: בשוק התרסיסים וחומרי ההדברה יש

קרא עוד »
אקונומיקה נגד פשפש המיטה
הדברת פשפש המיטה לפי סוג הדברה

אקונומיקה נגד פשפש המיטה

קמתם בלילה ויש לגם עקיצות בגב, בצוואר ובבית החזה? כנראה הגיעה גם לבית שלכם פשפש המיטה. הדבר החשוב ביותר הוא לדעת לטפל בבעיה, ולעשות זאת

קרא עוד »
פשפש המיטה הדברה ירוקה
הדברת פשפש המיטה לפי סוג הדברה

פשפש המיטה הדברה ירוקה

אם חשבתם שאתם נמצאים לבד במיטה, כדאי שתחשבו שוב. עקיצות, גירודים בעור, חוסר נוחות ואפילו כתמי דם על מצעים – כולם יכולים להעיד על כך

קרא עוד »
ספרי נגד פשפש המיטה
הדברת פשפש המיטה לפי סוג הדברה

ספריי נגד פשפש המיטה

פשפשים הם יצורים קטנים, מכונפים וזריזים שיכולים להפוך את החיים שלנו לממש לא נעימים. הטפיל הקטן הזה שניזון מדם של יונקים, חודר אל הבית שלנו,

קרא עוד »
חומר הדברה נגד פשפש המיטה
הדברת פשפש המיטה לפי סוג הדברה

חומר הדברה נגד פשפש המיטה

כשאנחנו מבינים שאנחנו צריכים להדביר את הבית שלנו נגד מזיקים, אנו גם יודעים שנצטרך כנראה להשתמש בתכשירים שונים, כמו חומר נגד פשפש המיטה או חומרים

קרא עוד »
k300 נגד פשפשים
הדברת פשפש המיטה לפי סוג הדברה

k300 נגד פשפשים

חומרי הדברה כמו K300 נגד פשפשים או 500  Kנגד חרקים, וכל תרסיס או חומר הדברה אחר – מוכרים לנו מימים עברו… חומר כזה יכול להיות

קרא עוד »
השאירו פרטים ומדביר מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם
שתפו אותנו ברשתות החברתיות
לקוחות ממליצים
מידע נוסף