מה ההבדל בין פשפשים לפרעושים?

רבים לא יודעים זאת, אבל בין פשפשים לפרעושים קיים הבדל, גם בנראות וגם בתוחלת החיים של כל חרק. ההבדל מגיע לידי ביטוי, בנזק שהם יכולים לעשות והמקומות בהם היצורים הקטנטנים האלה יכולים להימצא. יש אנשים החושבים שפשפשים נטפלים לכלבים וחתולים בלבד, משום שחיות המחמד שלנו בדרך כלל נגועות בטפילים כמו קרציות ופרעושים.

בנוסף לכך, יש את מי שיחשוב שההגדרה “פשפשים” ו”פרעושים” מתאימה לשני סוגי המזיקים, מה שלא נכון. ויש את מי שלא ממש מבדיל בין החרקים הקטנים האלה, אשר עוקצים אותנו וגורמים לגירודים בגוף. מדובר ביצורים שהופכים לשותפים מלאים לחיינו, בעיקר כשהם נכנסים בין סדינים, שמיכות וכריות.

אז אילו סוגי פשפשים קיימים? מה זה פרעושים? כיצד מדבירים אותם? ואיך מזהים פשפש סרחן? כל התשובות מאנשי מקצוע מומחים בהדברה, בהמשך.

צריכים שירותי הדברת של פשפשים ופרעושים בכל מקום בארץ? הגעתם לחברה המקצועית ביותר בתחום!
כל שירותי ההדברה תחת קורת גג אחת עם המדברים המקצועיים והאיכותיים ביותר ✅
שימוש בציוד איכותי ומתקדם ✅
מחירים הוגנים – הנחות מיוחדות ✅
שירות מקצועי ומהיר ✅
שירות בכל רחבי הארץ ✅

עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ להפטר מהפשפשים לתמיד!

לשמיעה של כל המאמר לנוחיותכם הקליקו על הכפתור ההפעלה.

 

מה צריך לדעת על פשפשים?

פִּשְׁפְּשִׁים הם חרקים קטנים שנחשבים לחלק מסדרת חרקים, מתוכם קיימים 50 אלף מינים. פשפש מזוהה על פי כנפיו המהונדסות בצורה מעגלית המאפשרת לו תעופה מהירה. הכנפיים גם מגנות עליו.

פשפשים נפוצים בכל רחבי העולם ומצויים בצמחייה ומים. הם מתחפרים מתחת לאדמה, ושורדים תנאים קיצוניים, החל מחום לוהט עד סופת שלגים. מדובר למעשה בחרק טורף שניזון מיונקים, לכן נמשך אל בני אדם ובעיקר למקומות בהם אנשים ישנים, מה שמגלה לנו את פשפש המיטה.

מה ההבדל בין פשפשים לפרעושים
מה ההבדל בין פשפשים לפרעושים

מה זה פשפש המיטה?

פשפש המיטה הוא יצור זעיר שגודלו אינו עולה על 7 מילימטרים. הוא נמצא בדרך כלל בין כלי מיטה, אבל יכול להתגלות ולשרוץ על מזרנים, ריהוט, מערכות ישיבה בחצר, ואפילו בתוך שקעי חשמל או בתוך סדקים בקירות. היצור תוקף בני אדם בזמן שינה ואינו מורגש בדרך כלל.

פשפש המיטה ואנשים – מה צריך לדעת?

למעט פשפש המיטה, פשפשים אינם נמשכים לבני אדם. אבל כשיצור כמו פשפש המיטה מגיע אליכם: תגלו עקיצות ונשיכות על הגוף. הנשיכות יהיו אדומות בצורת אשכולות או יראו כמו קווים אדמדמים ויגרמו לגרד. אחד ההבדלים בין פשפשים לפרעושים הינו שפשפשים אינם מעבירים מחלות, ופרעושים כן (על כך נדון בהמשך). העקיצות שלהם יכולות להיות מציקות ומגרדות. אם לא תתבצע הדברה או הגנה נגד פשפשים, תיתכן החמרה של מצב העור ואפילו זיהום במקומות הנגועים.

הבדל נוסף בין פרעושים ופשפשים מגיע לידי ביטוי שפשפשים אינם נטפלים לכלבים או חתולים בדרך כלל, ופרעושים כן.

עובדה מעניינת: פשפשים יכולים לעזור בהגנה על גידולים חקלאיים משום שפיזור שלהם בשדות חקלאות, בהתאמה למזיק שהם ממגרים, יכול להגן על גידולים.

  איך תזהו פשפשים?

פשפשים הם חרקים קטנים מאד. הם עגולים ויש להם כנפיים שקופות. מדובר בטפילים אשר נמצאים בדרך כלל בתוך חפצים, כמו בין שמיכות או בסדקים של קירות, מה שמקשה על זיהוי. מלבד זאת, הפשפש חמקמק, בעיקר פשפש המיטה, והוא קטן מאד וגודלו הממוצע אינו עולה על 7 מילימטרים, כך שסימנים של עקיצות או נשיכות הם אלה שיגרמו לכם להבין שיש לכם אורחים לא רצויים בבית.

למדריך המלא – לאיך נראה פשפש המיטה

 

מהם פרעושים?

פרעושים הם חרקים המכילים יותר מ 2,500 מינים והם קיימים לפי המדע כ60 מיליון שנה!. 40 מהם חיים בישראל וניזונים מדם של עופות ויונקים. פרעוש חי בגלגול מלא, משמע: בוקע מביצה, לאחר מכן הופך לזחל, ומשם ממשיך לחרק בוגר. עובדה זאת היא שמקשרת בין פשפשים לפרעושים.

פשפשים עוברים גלגול חסר, וזמן הבקיעה שלהם מהביצה קצר יותר. מכנה משותף בין פשפש לפרעוש, הינו ששני הטפילים מטילים ביצים במרחב וכך משתלטים עליו. לכן בהינתן כל אחד מהמזיקים האלה – חשוב לבצע הדברה מקומית או כללית.

פרעושים משגשגים בלחות והם נמצאים בתוך מחילות, מחסנים, מגירות, מרבצים ושאר אלמנטים עם זאת הם לא ישרדו בשטח פתוח כמו פשפשים, לכן הם פחות נטפלים אל יונקים הנמצאים בשטחים פתוחים, כמו שועלים או תנים ושאר בעלי חיים.

איך נזהה פרעוש?

איך נזהה פרעוש
איך נזהה פרעוש

כמו הפשפש, גם פרעוש הוא חרק קטנטן, אבל כנפיו ארוכות יותר. יצורים אלה שקופים יותר ודומים קצת לזבוב קטן אשר מנתר ממקום למקום. גודלו של פרעוש בוגר נע בין 1–5 מילימטרים. גופו פחוס משני צדדיו ואשו מחודד. פשפשים לעומת זאת, יראו יותר כמו חיפושית מזערית או קרצייה.

בכל הנוגע לפרעושים ובני אדם, עקיצות פרעוש עלולה להעביר מחלות כמו טיפוס, או לגרום לפריחה וגם לגרום למחלת הדבר שתעבור מבעל חיים שנעקץ על ידי הטפיל, לבני אדם. זהו אחד ההבדלים החשובים בין פשפש לפרעוש, שכן פשפש המיטה אומנם עוקץ, אבל אינו מעביר מחלות. בשני המקרים חשוב לבצע הדברה איכותית עם מדביר מקצועי ואחראי.

למדריך המלא – לעקיצות פשפשים על בני אדם 

 

מה ההבדל בין פרעושים לפשפשים?

כאשר שואלים מה ההבדל בין פשפשים לפרעושים, אפשר לשים לב להבדלים בעיקר  במראה חיצוני ומאפיינים, כמו גדלים וצורת גוף שונה. צבעיו של הפרעוש אדמדמים או חומים יותר, בזמן שפשפשים כהים יותר. בכל מקרה, שניהם יתמלאו בדם של יונקים בזמן נשיכה, לכן סימנים כמו כתמי דם על מצעים וכלי מיטה, או על מערכות ישיבה – יכולים לאשר כי יש במקום מזיקים.

אחד ההבדלים הבולטים בין המזיקים האלה הוא אורח החיים שלהם. פרעושים עוברים גלגול מלא, בזמן שפרעושים עוברים גלגול קצר יותר, כאשר מהביצה בוקעת נימפה באופן ישיר שגדל להיות חרק. שני הטפילים ניזונים מדם של יונקים.

 

 נא להכיר: פשפש סרחן!

אם חשבתם ששמעתם וראיתם הכול, טרם פגשתם פשפש סרחן. מדובר על משפחה שנחשבת חלק מסדרת טפילים ומכילה 33 מינים של פשפשים סרחנים בישראל. מדובר בחרק שיש לו יכולת הגנה מפותחת המגנה עליו ועוזרת לו לשרוד ולשגשג.

בלוטות הריח עוזרות לו לזהות סכנה והוא מפיץ ריח שאינו נעים ובכך מרחיק ממנו סכנות. פשפש סרחן נחשב גדול יותר מזנים אחרים, והוא יכול להגיע לגודל של 16 מילימטרים. את החרק הזה יהיה קל לזהות גם לפי הגודל וגם לפי הריח המסריח שהוא מפיץ, וחשוב תמיד לבצע הדברה, שכן יכולת ההישרדות שלו גבוהה.

קצת על החברה שלנו ועל כותב המדריך הזה:

נבו נדב - מהמרכז להדברת פשפש המיטה

נבו נדב - מהמרכז להדברת פשפש המיטה

המרכז להדברת פשפש המיטה כולל צוות של מדבירים ותיקים ובעל ניסיון רב בענף ההדברה. אנחנו הקמנו את החברה במטרה אחת – לספק לקהל הלקוחות שלנו שירותי הדברה איכותיים ומקצועיים לחיסול פשפשים אחת לתמיד. אנו מספקים את כל סוגי ההדברות הדברה ירוקה וטבעית, הדברה כימית הדברה בקיטור כאשר המטרה העיקרית שלנו היא תוצאות אמיתיות בשטח.
ענף ההדברות זה עולם ומלואו אצלנו שירות אישי הוא מעל הכל!

שאלות נפוצות

הדברה של פשפש סרחן נעשית באמצעות חומרי הדברה בהתאמה למבנה ולמי שנמצא בו. מדבירים מקצוענים יוכלו לבצע התאמה של סוג ההדברה לצרכים שלכם, אבל היא תהיה בדרך כלל כימית, ותתמקד באזור בו המזיקים נמצאים, או במקומות בהם יש חשש למזיקים. בכך המומחים יעזרו לכם להפטר ממזיקים וגם יעזרו לכם להבין איך מזהים פשפש סרחן ואיך מדבירים אותו.
פרעושים ירצו לחיות בדרך כלל במקום קריר יותר והם פחות עמידים לתנאי קור או חום קיצוניים כמו פשפש. פשפשים יכולים לחיות בכול מקום ובכול תנאי. בניגוד לפרעוש, פשפש המיטה יכול לחיות 100 ימים ואפילו שנה(!) ללא הדברה או בתנאים אופטימליים.
עוד מאפיין שיעזור בזיהוי פשפש המיטה הוא שהוא מעביר את חייו בתוך הבית, בעוד שפרעושים חיים בדרך כלל מחוץ לבית, אך יכולים להימצא גם בבית, בעיקר אם יש לכם חיית מחמד. פרעוש ממוצע יסתתר בשטיחים, לוחות פרקט, סדקים בקיר, לוחות גבס, ברצפת עץ, באוכל של בעלי חיים, על בעלי חיים ובמרבצים, במחסנים, ובכול מקום שהם יכולים. הדברת מזיקים וניקוי יסודי של המרחב יכולים למנוע כניסה של מזיקים כאלה למרחב הביתי שלכם. אז אם אתם רוצים למנוע הכרות ממושכת עם שני סוגי היצורים האלה, חשוב לבצע הדברה כללית בכול שנה שנתיים, ולשמור על מרחב נקי ומאוורר, כדי למנוע כניסה של מזיקים למרחב.
תוכן עניינים

מדריכים נוספים שעשויים לעניין אותכם:

מדביר פשפשים
בלוג

מדביר פשפש המיטה

אם כבר עברתם את שלב הזיהוי ואתם בטוחים שמדובר בפשפש המיטה?, אם ניסתם באמצעים מקומיים להחזיר מלחמה כנגד הפשפשים, אך לא הצלחתם?, אז הגיע הזמן

קרא עוד »
בלוג

פרעושים בבית

בעשורים האחרונים המילה פרעוש מתחברת אצלנו במיוחד לשחקן הכדורגל הפופולארי מסי שזכה לכינוי הפרעוש, הכינוי ניתן לו בגלל גודלו הננסי (בוודאי ביחס לשחקני כדורגל) לצד

קרא עוד »
השאירו פרטים ומדביר מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם
שתפו אותנו ברשתות החברתיות
לקוחות ממליצים
מידע נוסף