איך נראה פשפש המיטה?

פשפשים הם לא רק חרקים שמציקים לבעלי חיים, אלא ממש גם לבני האדם. פשפש המיטה הוא סוג של פשפש, שהתזונה שלו נובעת ממציצת דמם של בני האדם, ודבר זה גורם להתרבותו ולגדילתו המהירה. הניראות שלו מעניינת ומייחדת אותו, וקל מאוד לזהותו ולדעת האם מדובר ספציפית הפשפש המיטה.

איך נראה פשפש המיטה?

 

לשמיעה של כל המאמר לנוחיותכם הקליקו על הכפתור ההפעלה.

 

איך פשפש המיטה נכנס לחיינו?

פשפש המיטה קיים מזה שנים רבות, והוא נפוץ מאוד ברחבי העולם. פעם, כשבני האדם חיו במערות למשל, היו שם מני עטלפים. אותם העטלפים נשאו עמם את פשפשי המיטה, שניזונו מהם. לאחר שנים רבות, בני האדם עברו למגורים יותר מסודרים, וממש התקדמו לבניית בתים משלהם, ודבר זה לא הפריע לפשפשי המיטה כלל, הם הסתגלו למצב החדש שבני האדם יצרו, והמשיכו להתרבות, להתפתח, לגדול ולהציק לבני האדם.

 

זיהוי מקדים של הפשפש המטריד –

 

זו לא משימה כל כך פשוטה להבין שמדובר הפשפש המיטה, מאחר והפשפשים הם רבים, ורוב האנשים לא מכירים כלל את קיומם, לכן קשה להם להבין שמדובר בחרק מאוד מטריד שקשה להעלים. ישנם מאפיינים ששייכים ספציפית לפשפש המיטה, שחי וקיים כבר שנים רבות, ופשוט לא מפסיק להתרבות. כדאי מאוד לזהות את פשפש המיטה בשלביו הראשונים, מאחר והם לחלוטין קריטיים להמשך התהליך.

 

מאפייניו המרכזיים –

פשפש המיטה הוא חרק קטנטן שלא רואים כל כך בעין רגילה, אלא אם ממש תתאמצו ותצליחו להתרכז, אין לא כנפיים, הוא בעיקר יודע לזוז ולקפץ, וכשהוא מתבגר לגמרי, גודלו מגיע לבין 5-6 מילימטרים בלבד. הוא יכול להגיע אפילו לסנטימטר אחד, לאחר שהוא שבע מארוחת הדם שלו. עוד מאפיין הוא שפשפש המיטה שטוח וגם עגלגל, הוא בצבע אדום כהה, ולאחר שהוא שותה את מנת הדם שלו – הוא הופך לצבע שחור.

 

סימני זיהוי על המיטה\ המזרון עצמו

 

כשפשפש המיטה מתרבה, הוא עלול להשאיר אחריו סימנים של צואה וכתמים מסוימים על מזרון עצמו. צבעי הצואה שלו הם בדרך כלל שחורים ואדומים, והם יכולים להיות מפוזרים ברחבי המיטה ללא הגבלה. הם יכולים להופיע בבסיסו של המזרן, בקיפולים עצמם, בחריצים ואפילו בחיבורים של המיטה. הם יכולים בנוסף לזה, להופיע כמעט בכל מקום שקרוב למיטה כמו למשל משקוף הדלת שלכם.

 

הכתמים הללו זעירים, ואלו בעצם סימני דם בגלל העקיצה של פשפשי המיטה. בנוסף לזה, הכתמים השחורים הם לרוב סימן לצואה של פשפשי המיטה. אך שימו לב, אם אתם רואים רק שאריות של צואה, יכול להיות ומדובר בחרקים אחרים ולאו דווקא בפשפש המיטה.

 

 

איך מזהים עקיצות של פשפשים?

אף אחד מאתנו לא אוהב עקיצות, במיוחד לא כאלו שמגרדות, צורבות ולא נעימות. פשפש המיטה עוקץ את בני האדם במהלך שנתם, וניזון מהדם שלהם. לאחר שהוא מסיים במלאכתו, הוא נכנס שוב למקום המחבוא שלו ונשאר שם למשך היום. בדרך כלל פשפשי המיטה עוקצים באיזור הבטן והגב, והעקיצות שלהן מזכירות נורא עקיצות של יתוש. שימו לב שאם זה הזיהוי הראשוני שלכם, יכול להיות ומדובר בחרק אחר ולאו דווקא בפשפש המיטה.

 

העקיצה שלהם תופיע גם באיזורים שונים בגוף, ובדרך כלל בקבוצות של עקיצות. אם יש לכם אופציה, תנסו לעבור לחדר אחר ולישון במיטה שונה, ואם לא יהיו לכם גירודים ועקיצות, תוכלו להבין שאולי זה באמת פשפש המיטה.

למדריך המלא – לעקיצות פשפשים

למדריך המלא – לעקיצות פשפשים בגב

למדריך המלא – לעקיצות פשפשים ברגליים

איך מזהים עקיצות של פשפשים?

מאפייניה של העקיצה וסימני הזיהוי שלה –

העקיצות של פשפש המיטה תהיינה עם בליטה יחסית בהירה במרכז העקיצה, או שתהיינה מספר עקיצות עם בליטות בקו ישר, או אפילו בזיגזג מסוים. מצד שני הן יכולות להופיע גם כבליטה אדומה וקטנה, שמוקפת סביבה פריחה. סימני הזיהוי לא גדולים במיוחד אך חשוב לדעת שהם משתנים מאדם לאדם, ולא כל אחד יחווה את פשפש המיטה עם אותה ניראות של עקיצה.

 

הם דומים לפרעושים אז נסו לא להתבלבל –

הפרעושים והפשפשים דומים יחסית אחד לשני, לכן כשרואים אותם יכולים לחשוב שאלו בהחלט פרעושים, ולתת מענה לפרעושים. כך שהמענה הזה לא יהיה הולם מספיק כדי למגר את התופעה ואת ההשתלטות של פשפש המיטה. חשוב לשים לב שרק מזיהוי פיזי שלכם, לא תהיה תשובה לגמרי ברורה. לא קל לזהות רק לפי המראה, לכן חשוב לדבר עם מדביר מוסמך לפני. במרכז להדברת פשפש המיטה ישנם אנשים מקצועיים שיכולים לתת לכם את המענה האולטימטיבי.

 

עדיין מתלבטים – תמונה תסדיר את העניינים

העדיפות העליונה היא קודם כל לצלם בעזרת הטלפון הנייד שלכם את סימני ההיכר, כמו למשל צילום של הצואה או הכתמים, ולהתבונן קצת על תמונות מהאינטרנט, ובכך תוכלו לשים לב האם מדובר בפשפש המיטה. לזיהוי מקסימלי כדאי לגשת למדביר מוסמך שיאמת עבורכם את הסימנים שצילמתם. כדאי מאוד לקחת איזשהו מטבע למשל, להניח על יד הכתם לצורך השוואה, ובכך תוכלו להבחין האם מדובר בפשפש המיטה לפי סימני ההיכר, או שמא בכלל בחרק אחר.

 

מדביר מקצועי יתן את המענה האידיאלי

 

אם אתם רוצים להיות בטוחים במאות האחוזים, כדאי לכם מאוד לבקש את שירותיו של מדביר מקצועי כלשהו שיוכל להגיע לביתכם ולזהות עבורכם את הבעיה. אין ספק שמדביר, שלמד וחקר כל כך הרבה על העולם הזה, לא יוכל לעזור לכם בהיעלמותם. לכן אם יש ספק – אין ספק! ניגשים למדביר מקצועי, שיעזור לכם וילווה אתכם בכל התהליך.

 

 

קצת על החברה שלנו ועל כותב המדריך הזה:

נבו נדב - מהמרכז להדברת פשפש המיטה

נבו נדב - מהמרכז להדברת פשפש המיטה

המרכז להדברת פשפש המיטה כולל צוות של מדבירים ותיקים ובעל ניסיון רב בענף ההדברה. אנחנו הקמנו את החברה במטרה אחת – לספק לקהל הלקוחות שלנו שירותי הדברה איכותיים ומקצועיים לחיסול פשפשים אחת לתמיד. אנו מספקים את כל סוגי ההדברות הדברה ירוקה וטבעית, הדברה כימית הדברה בקיטור כאשר המטרה העיקרית שלנו היא תוצאות אמיתיות בשטח.
ענף ההדברות זה עולם ומלואו אצלנו שירות אישי הוא מעל הכל!

שאלות נפוצות

תלוי באיזה תרסיס מדובר ומה היא חומרת העקיצה.
בדרך כלל פשפשים עוקצים את בני האדם בכל חלקי הבטן והגב, לעתים רחוקות גם ברגלים והידיים.
פשפש המיטה פעיל בעיקר במהלך הלילה שהאדם ישן ואילו גם השעות שהוא עוקץ את בני האדם כאשר הם ישנים.
תוכן עניינים

מדריכים נוספים שעשויים לעניין אותכם:

מדביר פשפשים
בלוג

מדביר פשפש המיטה

אם כבר עברתם את שלב הזיהוי ואתם בטוחים שמדובר בפשפש המיטה?, אם ניסתם באמצעים מקומיים להחזיר מלחמה כנגד הפשפשים, אך לא הצלחתם?, אז הגיע הזמן

קרא עוד »
ההדברת פשפשים
בלוג

הדברת פשפשים

הדברה היא פעולה שמקושרת בהכחדה או הרחקה של חרקים וזוחלים שפוגעים, באיכות החיים, ברכוש, בגידוליים חקלאיים, במזון ובגופם של בני האדם ושל בעלי חיים. בחמישים

קרא עוד »
בלוג

פרעושים בבית

בעשורים האחרונים המילה פרעוש מתחברת אצלנו במיוחד לשחקן הכדורגל הפופולארי מסי שזכה לכינוי הפרעוש, הכינוי ניתן לו בגלל גודלו הננסי (בוודאי ביחס לשחקני כדורגל) לצד

קרא עוד »
השאירו פרטים ומדביר מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם
שתפו אותנו ברשתות החברתיות
לקוחות ממליצים
מידע נוסף