הדברה לפי אזור

לכל המדריכים שלנו:

הדברת פשפשים בבית

עקיצת פשפשים בבית היא מטרד שכמעט בלתי אפשרי לחיות אתו. הפשפשים עוקצים בלילות, מונעים שינת לילה רציפה, מתעוררים עם תחושת גירוד ואדמומיות שבמקרים קיצוניים יכולה

קרא עוד »
הדברת פשפשים ברכב

הדברת פשפש המיטה ברכב

אחד המזיקים שהכי קשה להיפטר מהם אלו הפשפשים. השם פשפש המיטה יכול להטעות, זאת משום שהפשפשים יכולים להימצא במקומות נוספים. מקום נפוץ אליו מגיעים הפשפשים

קרא עוד »
הדברת פשפש המיטה בחדר

הדברת פשפש המיטה בחדר

מתגרדים כשאתם בחדר ולא יודעים למה? חושדים שיש לכם פשפשים בחדר השינה או הילדים? הזמינו עכשיו את המומחים של המרכז להדברת פשפש המיטה ואנו נבוא

קרא עוד »
הדברת פשפש המיטה בספה

הדברת פשפש המיטה בספה

יושבים בסלון הבית ומרגישים שאתם מתגרדים? אתם לא יודעים למה יש לכם סימנים אדומים אחרי ישיבה בסלון? אולי יש לכם פשפשים בספה. זה הזמן לקרוא

קרא עוד »

הדברת פשפש המיטה לפי מקום – ככה קולעים למטרה

 
זה יכול לקרות בלילה, זה יכול לקרות ביום, זה אולי יתרחש בדיוק כשתעברו דירה או שתסדרו את הכריות על הספה בבית. אז אתם תראו אותם, מדובר בפשפשים: חרקים קטנים מאוד, כמעט בלתי נראים, שיכולים להפוך את החיים שלכם להרבה פחות נעימים.

פשפשים יכולים להופיע בכול מקום. אחד הזנים המוכרים של החרקים המטרידים אלה, ידוע בשם ‘פשפש המיטה’. בעולם יש יותר מ50,000 זנים של פשפשים! לכן דרושה פעמים רבות הדברת פשפש המיטה לפי מקום מגורים. אבל לפני שנסביר על אופן ההדברה והדרך למניעת כניסה של טפילים או חרקים כאלה אל המרחב – חשוב שתכירו את החרק המעצבן הזה מקרוב.


לשמיעה של כל המאמר לנוחיותכם הקליקו על הכפתור ההפעלה.

 

הדברת פשפש המיטה לפי מקום
הדברת פשפש המיטה לפי מקום

זה מה שאתם צריכים לדעת על פשפשים:

פִּשְׁפְּשִׁים – כך נכתב שמם – הם חרקים טורפים או טפילים אשר נמצאים ושורצים במגוון רחב של מיקומים בבית. הם יכולים להופיע על ספות, מיטות, מזרנים, הם גדלים על צמחייה ונטפלים לבעלי חיים, ומגיעים בסופו של דבר – אם לא עושים שום דבר כדי לטפל במצב – גם לבתים פרטיים ומקומות עבודה. בסופו של דבר הם ייטפלו גם לבני אדם.

בישראל תמצאו כמעט 700 סוגים של פשפשים. החרקים האלה יכולים לשרוד אפילו מים (!). יש שחיים במים מתוקים ומלוחים ואף בשלג ובתנאי חום וקור קיצוניים. לכן חשוב לבצע הדברת פשפשים מיד כאשר הם מתגלים, או כשיש חשד כי הם בנמצא.

על בתים ופשפשים

פשפש המיטה הנפוץ בישראל יכול להגיע לבית ולכל מרחב. פשפשים יכולים להימצא בצמחייה, על בעלי חיים או חיות משק, הם יכולים פשוט להכנס לבית או להימצא אפילו בתוך שקעי חשמל. חברת הדברה מקצועית תספק שירותים למיגור החרקים בכל חלקי הבית, כגון: הדברת פשפש המיטה בחדר הבית, הדברת פשפש בספה, הדברת פשפש במזרון, בשקעי חשמל, בכל מקום בו יש חשד להתנחלות של החרקים בבית.

האם הטפיל הזה מסוכן? וכיצד מזהים אותו?

טפיל זה אינו נחשב מסוכן לבני אדם, אבל הוא כן יכול להזיק. הטפיל הספציפי מחפש פונדקאי, עוקץ את העור ומוצץ את הדם – מה שיגרום לגירוי וחוסר נוחות בחיי היום יום. אם ישנם פשפשים במיטה, השינה של מי שנמצא בה תפגע משמעותית, לכן חשוב לדעת לזהות את הטפיל ולמגר אותו ממרחב המחייה או העבודה.

גם בעלי חיים שיש על גופם פשפשים יכולים לסבול מאד, לכן חשוב להגן עליהם באמצעות קולר דוחה פשפשים וקרציות, או עם קולר נגד פרעושים וקרציות. כדאי להיוועץ עם הווטרינר לגבי שיטת הטיפול המתאימה לבעל החיים שלכם. עוד מומלץ לרחוץ כלבים וחתולים על בסיס חצי שנתי עם שמפו מיוחד נגד טפילים, ולוודא שהם נקיים ומאושרים.

 

ככה תדעו אם עקצו אתכם פשפשים

אם אתם מתגרדים ויש לכם עקיצות, תוכלו לזהות אותם על פי הופעת אדמומיות או מעין נשיכות קטנות ואדומות שצצות על הגוף. גם הגירוד שתחושו לא ישאיר מקום לספק. עקיצות יכולות להיות ממוקמות בכול מקום בגוף והן קורות בעיקר באזור הבטן והגב, בזמן שאתם ישנים.

טיפול בעקיצת פשפש יכול להיעשות עם משחה נגד גירויים בעור, אבל בדרך כלל העקיצות ייעלמו מאליהן, בעיקר אם תטפלו בסיטואציה בצורה טובה ויסודית.

גילוי וזיהוי של פשפש המיטה:

יש כמה סימנים שיוכלו לעזור לכם לזהות את החרקים, כמו למשל גירודים בגוף בזמן שנמצאים במיטה או יושבים על הספה, או למשל אם חיית המחמד שלכם מתגרדת זמן רב, או אם אתם ממש רואים באופן פיזי חרקים קטנים בגודל של 6 מילימטרים, כמו חרקים אשר ממש מנתרים ממקום למקום.

גם אם מופיעות עקיצות על העור, ייתכן כי זה סימן לפשפשים. את הפשפשים לא קל לזהות, לכן רצוי להתייעץ עם מדביר פשפשים מקצועי באמצעותו תוכלו להבין האם יש לבצע הדברת פשפש במיטה, בספה או בכל הבית, או שמא דרוש טיפול אחר, כמו למשל הדברה כללית.

למדריך המלא – לאיך נראה פשפש המיטה

איפה פשפשים אוהבים להתחבא?

יש כמה מקומות שפשפש ממוצע אוהב, כגון:

  • מיטות, מזרנים, מצעים וארונות בגדים.
  • צמחייה, אדמה לחה, פרחים וגינות.
  • ספות, כורסאות, מערכות ישיבה בחצר.
  • בריכות פרטיות ובריכות גומי.
  • מרבץ שלחיות מחמד או חיות משק.
  • כל מקום בו יש בני אדם, בעלי חיים, רהיטים ובדים, אפילו ברכב שלנו לא מוגן.
  • במחסן ובמקומות לחים שאינם מאווררים.

עוצרים את ההשתלטות

אז כעת אחרי שהבנתם איך פשפשים מגיעים לבית ואיך מזהים אותם, וגם איפה הם עלולים להימצא – כדאי להתחיל לטפל בנושא ויפה שעה אחת קודם! פשפש המיטה יכול להוביל לגירוד, עקיצות ואי נוחות כללית, וגם להתפתחות מחלות במידה והמצב לא מטופל. לכן חשוב להזמין הדברת פשפשים לפי מקום – משמע: לפי איפה שהמזיקים נמצאים, בבית או מחוץ לו – ולפי המיקומים בהם מצאתם בהם את החרקים, כמו למשל בשקעי חשמל.

חשוב לדעת שאם לא מטפלים במצב, הפשפשים יתחילו להתרבות ולהגיע אל יותר ויותר מקומות במרחב, כך שיהיה לכם קשה לבצע הדברה נקודתית, כמו הדברת פשפש במיטה או הדברת פשפש בחדר בבית, והמדביר יצטרך להגיע ליותר ויותר מקומות במרחב. גם עלות הדברה תהיה גבוהה יותר.

לפני שמסיימים: קצת על סכנות של הדברה

כמו בכל פעולה של חיטוי וניקוי, גם בהדברה ישנן סכנות, בעיקר אם נעשה שימוש בחומרים כימיים. כדי לא לסכן את מי שנמצא במרחב – מומלץ לבחור הדברה ירוקה, משמע “טבעית” או מתחשבת יותר בסביבה.

לעיתים קרובות תדרשו לצאת לכמה שעות מהמרחב ולהוציא את בעלי החיים מתוך המקום בו מבצעים את העבודה. אם תרצו, תוכלו לברר יותר על הדברה טבעית, אך במקרה של פשפשים, לרוב תצטרכו הדברה סטנדרטית.

אז כיצד נעשית הדברת פשפשים?

הדברה טובה מתחילה מאבחון של המצב על ידי איש מקצוע. מדביר טוב חייב לזהות את מקור הכניסה של הטפילים, להבין מה המצב: האם יש ביצי פשפשים? האם יש קנים? וכמה חדרים בבית או במרחב צריך להדביר? לעיתים יהיה צורך גם בהדברה בחצר. הטיפול נעשה באמצעות חומרי הדברה מיוחדים שהחרקים אינם חסינים מפניו. יש מקרים בהם יש צורך גם בניקוי המרחב באמצעות מכונת קיטור – מה שיכול מדביר טוב לעשות.

בכל מקרה חשוב לקבל ייעוץ מאיש המקצוע לגבי מיגון המרחב וחיות המחמד מחרקים. מומלץ לבצע ניקוי יסודי של ריהוט ומערכות ישיבה, כמו גם לכבס כלי מיטה ומצעים בחום גבוה. את הניקיון עושים באמצעות מכונות קיטור ושואב אבק טוב ובאמצעות מכונת כביסה כמובן. איש מקצוע מצוין יעזור לכם להבין איך פשפשים מגיעים לבית ולענות לכם על שאלות נוספות בתחום.

אז בואו נסכם:

אם אתם מתגרדים, אם מופיעות עקיצות על העור, אם חיות המחמד שלכם לא יודעות מנוח והאווירה הכללית היא של השתלטות חרקים על הבית – זה הזמן לפעול!

בין אם מדובר בפשפש המיטה לפשפשים או פרעושים, אם מדובר בפלישה לבית או למרחב העבודה או למשק ולחצר – מה שחשוב הוא למגר ולטהר את האווירה. בחירת חברת הדברה טובה תספק שקט נפשי ורוגע, ואתם תוכלו להרגיש בטוחים יותר ושלווים במרחב מחיה נקי, מוגן וכזה שאין בו טפילים ומזיקים.

אז מה היה לנו עד לכאן?

עלות הדברה יכולה להגיע לכמה מאות שקלים, תלוי כמובן בגודל של המרחב אותו צריך להדביר, כמו גם במורכבות של המצב, בהתפשטות המזיקים ובצורך לבצע הדברה בחצר, בגינה ובמקומות נוספים.
בוודאי! מרבית חברות ההדברה יספקו שירותי הדברה מהירים. כיום יש מדבירים שיכולים להגיע תוך כמה שעות למקום בו התגלו פשפשים, ולבצע מיד את התהליך הדרוש למיגור טפילים מכול הסוגים. כשאתם בוחרים את אנשי המקצוע או את החברה בה תעזרו, כדאי לשים לב כי מדובר בחברה מקצועית, מנוסה, אשר יודעת כיצד לטפל בסוג המזיקים הנמצאים במרחב שלכם. בדקו כי מדובר באנשי מקצוע שיודעים לאבחן את המצב, לייעץ לגבי מניעה והתמודדות ולספק הצעת מחיר טובה ואחריות של שנתיים לפחות, על הדברה.
אז בואו נגלה לכם סוד. כיום, לא בכל בעיה צריך לקרוא לאיש מקצוע. לעיתים רבות הטפילים יהיו במקום אחד, כמו למשל על המרבץ של הכלב, ואז תצטרכו לטפל במצב על ידי קולר נגד טפילים אותו קונים אצל הווטרינר ועונדים על צווארו הכלב או החתול. לעיתים אפשר יהיה לכבס כלי מיטה ומצעים בהרתחה, כמו שציינו, לקחת שטיחים או מזרנים לניקוי יסודי או לקנות מזרנים חדשים. יש מקרים בהם ניתן לנקות משטח חיצוני עם מכונת קיטור ולבחור הדברה ירוקה לא רעילה. לעיתים רבות, ניקיון הבית באופן יסודי יכול לעזור. אם עדיין מופיעים חרקים – חשוב לא להתעכב ולקרוא לאנשי מקצוע כדי לעצור התרבות של חרקים במרחב, ולמנוע עקיצות ואי נעימות.