עקיצות פשפש המיטה זיהוי וגילוי

אף אחד לא אוהב להיעקץ. עקיצות יכולות להכאיב, ואין זה משנה באיזה עקיצה מדובר. כשמדובר בעקיצות של חרקים, אחת הסיבות לעקיצות היא קיומו של פשפש המיטה בבית, או של פשפשים ומזיקים באופן כללי. אבל מה זה פשפש המיטה? וכיצד נדע לזהות אותו? כל הפרטים החשובים לאדם הכאוב – בהמשך.

צריכים שירותי הדברת של פשפש המיטה בכל מקום בארץ? הגעתם לחברה המקצועית ביותר בתחום!
כל שירותי ההדברה תחת קורת גג אחת עם המדברים המקצועיים והאיכותיים ביותר ✅
שימוש בציוד איכותי ומתקדם ✅
מחירים הוגנים – הנחות מיוחדות ✅
שירות מקצועי ומהיר ✅
שירות בכל רחבי הארץ ✅

עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ להפטר מהפשפשים לתמיד!

לשמיעה של כל המאמר לנוחיותכם הקליקו על הכפתור ההפעלה.

איך מזהים עקיצות של פשפש המיטה?

אם אתם נעקצים, מתגרדים, או פשוט מרגישים אי נוחות כשאתם נמצאים על מערכות ישיבה או במיטה שלכם – ייתכן שיש לכם פשפשים. אבל איך תזהו שאכן מדובר ביצורים המעצבנים האלה? נסו לבדוק איך נראה פשפש וכיצד נראות עקיצות על הגוף. עקיצות הן חלק בלתי נפרד מהפעילות של הפשפשים ולא צריכה להיות בעיה לבדוק האם מדובר בעקיצה של פשפש, או של יצור אחר.

עקיצות פשפשים הן בדרך כלל עגולות או נראות בצורת אשכול ובתוכן מופיעה בדרך כלל כהות אדומה יותר הנמצאת במרכז העקיצה. עקיצות כאלה אינן מסוכנות בדרך כלל, והן יעברו מאליהן לאחר מספר שעות. עם זאת חשוב למנוע אותן, משום שהן יכולות להיות מעיקות ומגרדות, בעיקר בזמן שאתם ישנים או מקיצים בעייפות ותשישות, אל בוקר מוזר.

למדריך המלא – לטיפול בעקיצות פשפש המיטה

עקיצות פשפש המיטה זיהוי וגילוי
עקיצות פשפש המיטה זיהוי וגילוי

קווים לדמותו של פשפש המיטה

כדי להכיר את הטפיל המעצבן הזה, אשר רבים סובלים ממנו, חשוב לדעת כי מדובר בחרק שאוהב לחיות בבתים ובין בדים. הוא נמצא בעיקר על כלי מיטה וארונות, וכאשר הפשפש “נכנס לעניינים” – הוא חודר למרחב ומגיע לאזור המחייה שלנו ופשוט עוקץ או “נושך” בעגה המקצועית.

בנוסף לכך, ואם לא מטפלים במצב: פשפש המיטה מתחיל להשתלט על מרחבים בבית, כמו חדר השינה, הסלון או המחסן, או בכול מקום אחר בו הוא יכול לחיות, להתרבות ולשגשג. קיומו של פשפש המיטה עלול להוריד את איכות השינה שלנו, בעיקר משום שהוא אוהב לפעול בלילה ולעקוץ בני אדם ובעלי חיים.

“אני ישראלי” – פשפש המיטה בישראל

פשפש המיטה נחשב אחד המזיקים הנפוצים במדינת ישראל. בארץ יש 700 זנים של פשפשים המגיעים למדינה מתוך אלפי זנים של פשפשים אשר נמצאים בכל רחבי העולם. החרק הספציפי הזה מגיע למקומות לחים וחמים בעיקר, ומתחיל להתנחל לו על ספות, כורסאות ומיטות כאשר החרק אוהב “לחגוג” בשעות הלילה. שעות אלה הן שעות בהן פשפשים פועלים, משום שאז היונקים ישנים, וגם בני אדם לא תמיד ערים – מה שמאפשר לטפילים לעקוץ את כולם, מכל הבא ליד, ללא הפרעה, ולשגשג באמצעות דם חם של יונקים.

פשפשים ובני אדם – הסיפור שלא סופר…

יש מי שטועה לחשוב שפשפשים נמצאים רק על בעלי חיים כמו כלבים, חתולים, תרנגולות ומכרסמים, אבל טפילים אלה יעברו בשמחה אל גופם של בני אדם, והם יימצאו בעיקר על גבי מזרנים, מיטות, ספות וכורסאות. למעשה, החרקים האלה ישמחו לחיות היכן שנמצאים בני אדם שיכולים להיות “אחלה” פונדקאים עבור הטפיל הזה. בשל העובדה שהחרק הזה בוחר כורסאות, ספות ומערכות ישיבה – אנו נוהגים לכנות אותו ‘פשפש המיטה‘.

אז מה צריך לדעת על פשפש המיטה?

פשפש המיטה או bed flea באנגלית, הוא חרק שמטיל ביצים ומתרבה במהירות. הביצים אותן מטיל החרק הופכות לנימפות ולאחר מכן לחרק בוגר. מדובר בטפיל בעל דם חם, אשר ניזון מדמם של יונקים, כמו מחיות בית או חיות משק. בין היתר הוא נטפל אל מכרסמים ועופות, אל בקר וחיות מחמד, ונמצא במקומות בהם יש חיים, החל ממרבצים או ללולים עד מיטות של בני אדם או מלונות של חיות מחמד.

לעיתים קרובות, בהיעדר אוורר ניקיון או שאיבת אבק, יגיעו פשפשים עד לבתים פרטיים, וגם אל מרחבים ציבוריים ולכל מקום שבו הם מוצאים את מבוקשו.

“מה זה האדום אדום הזה?!” – מזהים את עקיצת הפשפש

איך נראה עקיצות של פשפשים
איך נראה עקיצות של פשפשים

רבים רוצים לדעת איך נראה עקיצת פשפש, אבל לא ממש יודעים האם מדובר בעקיצה או סתם גירוד בעור. הקושי לזהות עקיצות מגיע בעיקר מפני שהעקיצות עוברות במהירות, ולא תמיד ניתן לקשר אותן עם החרק עצמו.

אבל אם יש עקצוצים על העור, אם אתם שמים לב שבעלי החיים שלכם מתגרדים, אם אתם רואים או חושדים שיש במרחב שלכם פשפשים – חשוב שתדעו איך נראה עקיצות של פשפשים. עוד חשוב לדעת כיצד מטפלים במצב במידה והוא מחמיר, או במידה ואינכם מצליחים להפטר לבד מפשפשים.

כיצד נפטרים מפשפשים?

אם יש לכם פשפשים בבית, במקום העבודה, בחדרי שינה, ארונות, או בכול מקום אחר – חשוב לנסות להפטר מהחרק באמצעות ניקיון של המרחב. לעיתים קרובות אפשר לעשות שימוש בתרסיסים בטוחים נגד חרקים, וכדאי למנוע כניסה של פשפשים או חזרה שלהם אל המרחב באמצעות שאיבת שטיחים ומזרנים, ניקוי המרחב עם מכונת שטיפה בלחץ או בעזרת הדברה מקצועית באמצעות קיטור, ובאמצאות שאר שיטות לחיטוי המרחב.

במידה והפשפשים עדיין עוקצים ונמצאים במקום, חשוב מאד לבחור חברת הדברה טובה מומחית בהדברת פשפשים. בחרו חברה שיכולה לייעץ לכם כבר בשלבים שאתם מרגישים עקיצות פשפשים בגוף, ושימו לב כי המומחים יוכלו לבצע, במידה ויש עקיצות פשפשים, זיהוי של החרק והתאמת הדרך להדביר אותו ולהעלים אותו לחלוטין מהמרחב.

בחירת מדביר טוב – הנה כמה כללים לאיתור איש מקצוע

מדביר טוב ידע להתאים את סוג ההדברה לצרכים שלכם, כמו למשל ריסוס לא רעיל במקומות שנמצאים ילדים, שימוש בהדברות טבעיות, טיפול בטוח בשטחים בהם יש חיות משק או חיות בית, התאמת הדברה אורגנית או ירוקה לפי הצרכים שלכם, בחירת סוג הדברה ביחס להתפשטות הטפילים, בדיקה יסודית של המרחב לגילוי וזיהוי כל החרקים שנמצאים בו.

מדביר מקצועי יבצע גם פעולות מניעה, החל ממתן ייעוץ לחיטוי המרחב, עד מניעה עתידית של כניסת מזיקים למרחב הביתי, כמו גם מתן הצעת מחיר נוחה להדברה כללית או נקודתית, וביצוע עבודה יעילה ויסודית עם מתן אחריות לשנה לפחות.

הכירו את המקום בו יש פשפשים

דרך נוספת לזהות את המזיק הספציפי הזה, הינה באמצעות הכרות עם המקומות אליהם מגיעים החרקים האלה בדרך כלל.  פשפשי מיטה אוהבים כלי מיטה, סדינים, מזרונים, כריות, מערכות ישיבה, ארונות, שקעי חשמל, סדקים בקירות, ושאר מקומות לחים, מוצלים וכאלה שיש בהם בדים. פשפשי המיטה נמצאים בדרך כלל על גבי מיטות מצעים ומזרנים,  משום שהם אוהבים להיטפל לבני אדם ויונקים בשעות הלילה ובזמן השינה.

מסדר זיהוי

כדי לנסות לזהות מזיקים בבית שלכם כדאי פשוט לנסות להתבונן בהם, או לבדוק מה קורה במרחב שלכם שנחשב שונה בזמן האחרון. פשפשים הם חרקים שגודלם נע בין מילימטר לשבעה מילימטרים בממוצע.

חרקים כאלה נראים כמו זבובונים קטנים או חרקים קטנים וכהים, אשר להם כנפיים שקופות. מה שמיוחד בחרק הזה זה שהוא אינו עף, אלא קופץ ממקום למקום. כדי לדעת איך הוא נראה מומלץ להתבונן בתמונות שלו ברשת האינטרנט.

יש כמה דרכים לזהות את פשפש המיטה:

  • איתור עקיצות אדומיות בצורות עגולות או קווים על הגוף
  • זיהוי סימנים של דם על מצעים או ריח לא טוב המגיע ממצעים
  • זיהוי החרק עצמו תוך הכרות עם גופו הקטן וכנפיו השקופות
  • עקצוצים ותחושת אי נוחות בשינה
  • חיות מחמד מתגרדות
  • עקיצות פשפשים בגוף

למדריך המלא – לאיך נראה פשפשי המיטה

לסיכום מה שהיה לנו עד לכאן!

בכול הנוגע למזיקים המציקים – עקיצות פשפש המיטה, זיהוי וגילוי – יהיה לכם לא קל להבין האם יש לכם פשפשים במרחב. אם עדיין אל גיליתם את מקור העקיצות ואם לא הצלחתם להפטר מהפשפשים, חשוב לבחור חברת הדברה טובה ומקצועית שתוכל לספק לכם את השירותים הנחוצים למיגור והדברת פשפשים.

קצת על החברה שלנו ועל כותב המדריך הזה:

נבו נדב - מהמרכז להדברת פשפש המיטה

נבו נדב - מהמרכז להדברת פשפש המיטה

המרכז להדברת פשפש המיטה כולל צוות של מדבירים ותיקים ובעל ניסיון רב בענף ההדברה. אנחנו הקמנו את החברה במטרה אחת – לספק לקהל הלקוחות שלנו שירותי הדברה איכותיים ומקצועיים לחיסול פשפשים אחת לתמיד. אנו מספקים את כל סוגי ההדברות הדברה ירוקה וטבעית, הדברה כימית הדברה בקיטור כאשר המטרה העיקרית שלנו היא תוצאות אמיתיות בשטח.
ענף ההדברות זה עולם ומלואו אצלנו שירות אישי הוא מעל הכל!

שאלות נפוצות

פשפשים הם חרקים שיעקצו אתכם בדרך כלל בבטן או בגב ובמקרים שונים גם בזרועות. את העקיצות תרגישו בבירור או שתראו אדמומיות פושטת על אזורים שונים בגוף. לעיתים קרובות תגלו עקיצות פשפשים בגב – מקום בגוף שבו פשפשים אוהבים להיות.
בכול הנוגע לטיפול, ברוב המקרים לא יהיה צורך בטיפול רפואי. העקצוצים יעברו וגם סימני העקיצה. ובכול זאת יש לטפל במצב ולא לתת לפשפשים להתפשט בכול הבית. יש לרסס מקומות נגועים, לשאוב את המרחב, לכבס מצעים ולנקות מזרנים. במידה והבעיה ממשיכה רצוי לפנות לחברת הדברה מקצועית.
מרבית העקיצות לא יצטרכו טיפול. חיטוי של הגוף עם מים וסבון בהחלט יכול להספיק. עם זאת, כדאי לשים לב שהעקיצות לא חוזרות על עצמן ולהגן על המרחב נגד עקיצות באמצעות תרסיסים ידידותיים לבני אדם ובעלי חיים וניקיון שבועי של הבית.
תוכן עניינים

מדריכים נוספים שעשויים לעניין אותכם:

משחה נגד עקיצות פשפשים
עקיצות פשפשים

משחה נגד עקיצות פשפשים

קרה לכם שהתעוררתם בבוקר וראיתם סימנים אדומים ומגדרים על העור? או שאולי גירד לכם הגוף משך כל הלילה וגיליתם בבוקר אדמומיות בצורה עיגולים או קווים

קרא עוד »
עקיצות פשפשי המיטה טיפול
עקיצות פשפשים

עקיצות פשפש המיטה טיפול

עקיצות פשפש המיטה טיפול אף אחד מאיתנו לא אוהב חרקים, לא כשהם בקערה של הכלב, לא כשהם מהלכים בבית ובטח לא כשהם ישנו איתנו באותה

קרא עוד »
עקיצות פשפשים ברגליים
עקיצות פשפשים

עקיצות פשפשים ברגליים

זה אדום, מגרד, ובמיוחד מציק לנו. עקיצות, ולא משנה מאיזה סוג הן, לרוב מלוות בתחושה לא נעימה ואף כואבת בגוף. הגירוד יכול להוציא אותנו מדעתנו

קרא עוד »
איך להיפטר מפשפשים בבית
עקיצות פשפשים

איך להיפטר מפשפשים בבית

אחד המזיקים מהם הכי קשה להיפטר הוא פשפש המיטה. ברגע שנכנסים פשפשים אל הבית קשה מאד להיפטר מהם. לכן, השאלה איך להיפטר מפשפשים בבית מעסיקה

קרא עוד »
עקיצות פשפשים בגב
עקיצות פשפשים

עקיצות פשפשים בגב

כשאתה מתחיל להתגרד בלילה, עד לרמה בה לא ניתן לישון, צריך לדעת שיש בעיה. פשפשים בבית מצריכים טיפול מידי ויעיל. אך, לא כולם יודעים איך

קרא עוד »
השאירו פרטים ומדביר מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם
שתפו אותנו ברשתות החברתיות
לקוחות ממליצים
מידע נוסף