פשפשים שחורים קטנים

העולם מסביבנו מלא בחרקים וזוחלים מסוגים שונים, קטנים וגדולים, בצבעים שונים, חלקם יכולים להכאיב לנו (עקיצות), חלק מסוכנים לנו (זיהום, העברת מחלות) וחלק מהם כלל לא מזיקים. אם זאת, דבר אחד משותף לכל החרקים והזוחלים הללו (המזיקים והלא מזיקים) והוא, שהם מהווים עבור בני האדם מטרד וחוסר נוחות גם מחוץ לבית אך עוד יותר בתוך הבית.

חרקים יכולים להיכנס לבתים באמצעות פירות וירקות שקנינו (ברחשים וזבובי פירות, עכבישים ותולעים), יכולים להגיע על גופן של חיית המחמד (פרעושים, קרציות), דרך חפצים, ריהוט וביגוד יד שנייה (פשפשים, טרמיטים, נמלים), מחלון פתוח ופתחי ניקוז (נמלים, יתושים, זבובים, מקקים, נדלים), דרך הראש של הילדים (כינים) ועוד.

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם  לחצו על הכפתור ההפעלה בנגן זה.

 

נתקלתם בפשפשים שחורים קטנים? הגעתם למקום הנכון אשר הולך לפתור לכם את הבעיה.
כל שירותי ההדברה שלנו הם במקום אחד✅
אנחנו משתמשים בציוד איכותי אשר משמיד ברגע כל מה שלא רצוי✅
המחירים שאנו מציעים הם הוגנים ונוחים לכל כיס✅
אתם תקבלו אחריות בכתב יד ✅
אנחנו מספקים שירות בכל רחבי הארץ ✅
עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ

חרקים שחורים קטנים בבית

הנטייה הראשונית שלנו כאשר אנו רואים חרק מעופף  בסביבתנו (בדרך כלל הם נראים לנו שחורים או חומים), היא הנפת היד בניסיון למחוץ אותו. במקרים אחרים אנחנו מניחים מלכודת שימשכו אליהם את החרקים והזוחלים הללו בכדי שלא ייכנסו לנו לאכול, לא יציקו לנו בחצר, במרפסת, בסלון ולא כשאנחנו הולכים לישון.

כנגד חלק מהחרקים הללו מספיק להשתמש באמצעי הדברה מקומיים ובעיקר לנקוט בפועלות מניעה באמצעות הרחקה של גורמי המשיכה שלהם (שאריות אוכל, היעדר היגיינה אישית, ניקיון וטיפול בחיות המחמד). אולם, כנגד חלק אחר מהחרקים, במיוחד כשהם התרבו מאד, אין מנוס מהזמנה של מדביר מורשה עם חומר מתאים לביצוע הדברה יסודית ולא פחות חשוב, כזו שתחזיק למשך הרבה זמן.

סוגי החרקים והזוחלים העיקריים המטרידים אותנו בבית

תיקן גרמני – קטן יחסית צבעו חום/שחור, אינו מזיק אך מרתיע במראה ובתחושת הגועל שמעורר

נמלת אש קטנה – קשה לראותה, בצבע חום אש, מזיקה ועקיצתה כואבת

כינים – שחורות קטנות וזוחלות, מזיקות ומוצצות דם, מגרדות

זבובים – מעופפים, שחורים, לעיתים יכולים להעביר מחלות, לרוב רק מטרידים

זבובוני פירות – אינם מזיקים אך מטרידים

פרעושים – עוקצים ומגרדים, יכולים להעביר מחלות

פשפש המיטה – עוקץ, מוצץ דם, מגרד

יתוש – עוקץ ומוצץ דם, מגרד, יכול להעביר מחלות

עכבישים – חלק עוקצים, רובם לא, בעיקר מעוררים חשש ורתיעה

קרציות – מסוכנות, נדבקות לגוף ומוצצות דם

מבין כל החרקים הללו, החרק המורכב ביותר להדברה הוא פשפש המיטה, ההדברה שלו בשונה מהחרקים האחרים מצריכה מספר פעולות משולבות בכל הדברה ולפעמים אף מספר הדברות.

עוד פרטים בנושא סוגי פשפשים

פשפשים שחורים קטנים

פשפשים שחורים קטנים – מטרד אמיתי

פשפש הוא חרק קטן מאד, קשה לזהות אותו בעין ונדרש מבט מרוכז למקום שבו הוא נמצא או שימוש בזכוכית מגדלת בכדי לראותו. למרות שצבעו בצורתו הבוגרת היא אדום -שחור, בשלבי ההתפתחות המוקדמת שלו לאחר הפקיעה מהביצה (נקרא פרעוש נימפה) צבעו פחות כהה ולכן קשה עוד יותר לזהות אותו. לצערנו בכל אחד משלבי מחזור החיים של (למעט שלב הביצה) הפשפש מתחיל במציצת דם.

פשפשים נחשבים למטרד אמיתי מכמה סיבות

  • הם עוקצים (לצורכי מציצת דם) בלילה כשבני אדם ישנים ובעקבות כך נפגעת השינה וגם הבוקר מתחיל בגירודים וחוסר נעימות. במקרים קיצונים יכולה להתפתח תגובה אלרגית (היכולה להוביל לסכנת חיים) כתוצאה מהעקיצה ואז נדרש טיפול רפואי.
  • הם בעיקר נמצאים בחדרי השינה ונוהגים להסתתר בהרבה מאד מקומות וקשה למצוא את המוקדים שלהם.
  • יכולת העמידות שלהם להדברה, לחום וקור נחשבת לגבוהה יחסית.
  • הם יכולים להתרבות במהירות ולהתפשט לעוד מקומות אחרים בבית.

 

לעוד מידע בנושא – עקיצות פשפשים

סוגי פשפשים

בעולם יש עשרות מינים של פשפשים, כאשר לאורך השנים ביקרו בארץ כמה סוגי פשפשים. העיקרי שבהם והבעייתי ביותר הוא פשפש המיטה המצוי שעשה קאמבק בשנים האחרונות, ולצידו קיימים עוד שני סוגים, פשפש סרחן (פחות מצוי) ופשפש העטלפון הנמצא אצל עטלפים. לפני כמה עשורים ביקר בארץ פשפש הלולים והטריד במיוחד עופות, אך תהליכי הדברה הכחידו אותו.

פשפש סרחן – יחסית גדול, שחור, עף ברוח ועושה שימוש קל בכנפיו, נוהג להתחפר באדמה ולאכול שורשים ועל כן נחשב למזיק מאד לחקלאות. שמו ניתן לו בעקבות הריח המסריח הנודף ממנו במיוחד שהוא מופיע בכמויות רבות (להקות). בשנים האחרונות היו מספר פעמים שמספר שכונות בערים שונות דיווחו על מתקפת פשפשים סרחנים. הסרחן קשה מאד להדברה.

פשפש העטלף – חי בקרב עטלפים ולכן כמעט ואינו מגיע לבני אדם (למעט בקרב בני אדם שעדיין גרים במערות).

פשפש המיטה – מוצץ הדם המטריד ביותר לבני אדם וליונקים ועופות, נמצא במזרנים, מיטות, ריהוט ובגדי יד שניה, נכנס למזוודות, ספרים ובדרך של העברת חפצים מתפזר ומתפשט בין בתים, מלונות את עצמו מגיע לעוד ועוד מקומות.

איך יודעים אם יש לי פשפשים?

זו אולי השאלה החשובה ביותר כאשר אנחנו מתעסקים עם פשפשים. חשיבות הזיהוי הינה קריטית להדברה הנכונה, שכן הדברת פשפש מורכבת ויקרה יותר מכל סוגי הדברת החרקים או הזוחלים האחרים.

הסימן הראשון שיש פשפשים בבית היא, תשובה חיובית לשאלה, האם דיירי הבית נעקצים בעיקר בשעות הלילה?. בשונה מפרעוש שגם הוא עוקץ ומוצץ דם אך עושה זאת לאורך כל שעות היום, הפשפש הוא חרק בסגנון ערפדי האוכל רק בלילה.

הסימן השני הוא מיקום העקיצות על הגוף. ככל שהעקיצות מופיעות גם באזורים חשופים וגם באזורים מכוסים, הסיכוי גבוה שזהו פשפש. פרעושים ויתושים עוקצים בעיקר באזורי עור חשופים ומתקשים להיכנס מתחת לבגדים. הפשפש שפעיל בלילה נכנס בקלות מתחת לחולצה או למכנס כאשר האדם ישן.

הסימן השלישי, ניתן לזהות כתמים אדומים ושחורים על הסדין במיטה (קטנים מאד, אך ניתנים לזיהוי) אלו הם שאריות דם וצואה של הפשפש.

במידה וכל אלו קיימים, אך אתם רוצים לעשות ווידוא נוסף, ניתן לעשות זאת באמצעות התקנת מלכודת לפשפש. ניתן לרכוש (בחנויות הדברה) מלכודת דבק (כמו אלו ללכידת עכברים), להניח אותם מתחת לכל רגל של המיטה, בחלק מהריהוט בחדר, במהלך הלילה יש סיכוי גבוה שחלק מהפשפשים שיוצאים בלילה לחפש את מנת הדם שלהם יילכדו בהם.

לצערנו אין עדיין מלכודות שידבירו את הפשפשים באופן מלא שכן הדברה מצריכה טיפול בכל שלבי הגלגול של הפשפש, כולל שלב הביצים.

לעוד פרטים בנושא הדברת פשפש המיטה מחיר – היכנסו למחירון הדברת פשפשי המיטה

כדאי לפנות אל המומחים של המרכז להדברת פשפש המיטה.

לסיכום

חרקים הם חלק משרשרת המזון הכללית בטבע וכולם חשובים לשמירה על איזון המערכת האקולוגית התזונתית של עולם החי. אולם כפי שקורה לא מעט פעמים, כאשר החרקים מגיעים לכמות רבה מדי הם הופכים להיות מטרד ופגיעה בצרכים של בני האדם החל מפגיעה במזון, דרך העברת מחלות ועד פגיעה ומטרד בחיי היום יום.

עולם ההדברה מציע שיטות רבות ומגוונות להדברה של כל סוגי החרקים השחורים המסתובבים לנו בבית ומפריעים לנו. שיטות ההדברה שונות מחרק לחרק, חלק מהן מבוססות על חומר טבעי ואורגני וחלק אחר על בסיס חומרים כימיים.

קצת על החברה שלנו ועל כותב המדריך הזה:

נבו נדב - מהמרכז להדברת פשפש המיטה

נבו נדב - מהמרכז להדברת פשפש המיטה

המרכז להדברת פשפש המיטה כולל צוות של מדבירים ותיקים ובעל ניסיון רב בענף ההדברה. אנחנו הקמנו את החברה במטרה אחת – לספק לקהל הלקוחות שלנו שירותי הדברה איכותיים ומקצועיים לחיסול פשפשים אחת לתמיד. אנו מספקים את כל סוגי ההדברות הדברה ירוקה וטבעית, הדברה כימית הדברה בקיטור כאשר המטרה העיקרית שלנו היא תוצאות אמיתיות בשטח.
ענף ההדברות זה עולם ומלואו אצלנו שירות אישי הוא מעל הכל!

שאלות נפוצות

ניתן להוציא את המיטה והמזרון לחצר או למרפסת, לשאוב אותם עם שואב אבק בעל עוצמה גבוהה בצורה יסודית, מתחת ללוחות העץ, בפינות, להוציא את המזרון מהכיסוי שהוא נמצא בו ולחפש ולשאוב בקפלים. אולם פתרון זה יכול לעזור ללילה אחד או שניים מכיוון שהפשפשים מסתתרים בעוד מקומות בחדר (שקעי חשמל, ספרים, תמונות, שטיחים) וממקומות אלו הן יחזרו בחזרה למזרון ולאדם הישן עליו.
עקיצת הפשפש הינה פעולה שבה הוא מכניס צינור חדק לתוך העור ודרכו מוצץ דם. החדרת החדק אינה כואבת משום שבזמן שהוא עושה זאת הוא מפריש חומר בעל יכולות אלחוש. הגירוד או הכאב הם כתוצאה מפצע הכניסה לאחר הפסקת השפעת החומר המאלחש. פשפשים עוקצים יצורים בעלי דם חם כמו, בני אדם, יונקים, עופות.
פשפש המיטה מגיע לגודל של 5-7 מ”מ בשיא גודלו, הוא בעל גוף במנה אובלי (דמוי ביצה) אך שטוח (פחוס). על הגב יש לו מעיין חצאי כנפים, אך הן אינן משמשות לתעופה. הפשפש נע בקצב של כמטר לדקה באמצעות שש רגלים (3 בכל צד), יש לו עיניים רבות ומחושים המאפשרים לו לזהות ולהריח טרף באמצעות הרחת פחמן דו חמצני.
תוכן עניינים

מדריכים נוספים שעשויים לעניין אותכם:

איך נראה פשפש המיטה?
בלוג

איך נראה פשפש המיטה?

פשפשים הם לא רק חרקים שמציקים לבעלי חיים, אלא ממש גם לבני האדם. פשפש המיטה הוא סוג של פשפש, שהתזונה שלו נובעת ממציצת דמם של

קרא עוד »
מדביר פשפשים
בלוג

מדביר פשפש המיטה

אם כבר עברתם את שלב הזיהוי ואתם בטוחים שמדובר בפשפש המיטה?, אם ניסתם באמצעים מקומיים להחזיר מלחמה כנגד הפשפשים, אך לא הצלחתם?, אז הגיע הזמן

קרא עוד »
ההדברת פשפשים
בלוג

הדברת פשפשים

הדברה היא פעולה שמקושרת בהכחדה או הרחקה של חרקים וזוחלים שפוגעים, באיכות החיים, ברכוש, בגידוליים חקלאיים, במזון ובגופם של בני האדם ושל בעלי חיים. בחמישים

קרא עוד »
השאירו פרטים ומדביר מקצועי מטעמנו יחזור אליכם בהקדם
שתפו אותנו ברשתות החברתיות
לקוחות ממליצים
מידע נוסף